Banimmo draagt overblijvende 40% van het kapitaal van Brouckère Tower over

Banimmo(BANI) heeft op 28 juni 2007, de overblijvende 40% van het kapitaal van Brouckère Tower Invest NV overgedragen aan het investeringsfonds Morgan Stanley Eurozone Office Fund (MSEOF).

Banimmo had zich ertoe verbonden, ingevolge de in 2006 afgesloten overeenkomsten, om uitgebreide aanpassingswerken in de sokkel van het gebouw, met name 6.600 m², tot een goed einde te brengen en dit in het kader van de verhuring aan derden.

Nu deze verbouwingen afgewerkt zijn heeft het MSEOF haar optie tot aankoop gelicht.

Voor het lopende boekjaar creëert deze verrichting een netto meerwaarde van 9,8 MLN.

Over Banimmo

Banimmo, actief in de herpositionering van vastgoed, koopt gebouwen met hoog herontwikkelingspotentieel om deze na renovatie opnieuw te verkopen. Banimmo is gevestigd in Brussel en is in België, Frankrijk en Luxemburg actief op de vastgoedmarkt voor kantoor- en retailgebouwen, alsook tentoonstellingsruimtes en conferentiecentra. De dochter Banimmo France concentreert zich op de Franse markt vanuit haar zetel in Parijs.

De onderneming telt een dertigtal medewerkers. Momenteel bezit de groep Banimmo 24 vastgoedeigendommen in verschillende fasen van herpositionering, die in hun huidige staat en op basis van een onafhankelijke expertise een totale waarde van € 281 miljoen vertegenwoordigen.

België is de belangrijkste markt, goed voor 70% van de portefeuillewaarde van Banimmo. Frankrijk vertegenwoordigt 22% van de portefeuille, terwijl Luxemburg goed is voor 8%. De portefeuille van de onderneming evolueert continu dankzij de voortdurende herpositionering en de snelle verkoop van de activa.

Banimmo is sinds 26 juni 2007 genoteerd op Euronext Brussel. Meer info over Banimmo kan u vinden op www.banimmo.be

Gelieve op onderstaande link te klikken voor de PDF-versie van het persbericht:

Persbericht in PDF