Saniona AB: Saniona offentliggör informationsbroschyr avseende Initiator Pharma

28 september 2016

Saniona, ett ledande bioteknikbolag inom jonkanaler, offentliggör idag informationsbroschyr avseende förslag till utdelning av Saniona AB:s samtliga aktier i Initiator Pharma A/S till aktieägarna i Saniona AB.

Denna informationsbroschyr är ett beslutsunderlag till Saniona AB:s aktieägare avseende styrelsens föreslagna utdelning av bolagets samtliga aktier i Initiator Pharma A/S. Förutsatt att beslut fattas om sådan utdelning på extra bolagsstämma i Saniona AB den 13 oktober 2016 kommer ett memorandum att upprättas i samband med ansökan om notering av Initiator Pharma A/S aktier på AktieTorget.

För mer information, vänligen kontakta:

Thomas Feldthus, vVD och CFO, Saniona. Mobil: +45 2210 9957, E-mail: tf@saniona.com

Denna information är sådan information som Saniona AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 september 2016 kl. 08:00 CET.

Om Saniona:

Saniona är ett forsknings- och utvecklingsbolag fokuserat på läkemedel för sjukdomar i centrala nervsystemet, autoimmuna sjukdomar, metaboliska sjukdomar och smärtlindring. Bolaget har en omfattande portfölj av potentiella läkemedelskandidater i preklinisk eller klinisk Fas. Forskningen är inriktad på jonkanaler som utgör en unik proteinklass som möjliggör och kontrollerar passage av laddade joner i cellernas membran. Bolaget samarbetar med Boehringer Ingelheim GmbH, Upsher-Smith Laboratories Inc., Productos Medix, S.A de S.V och Sanionas Bostonbaserade spinout Ataxion Inc., som är finansierad av Atlas Venture Inc. och Biogen Inc. Saniona har sitt kontor i Köpenhamn där bolaget har en forskningssite av hög internationell klass. Saniona är noterat på Nasdaq First North Premier och har cirka 4400 aktieägare. Pareto Securities är Certified Adviser för Saniona. Aktien handlas under tickern SANION. Läs mer på www.saniona.com.

Pièces jointes

20160928 - Saniona - Informationsbroschyr - SWE.pdf 20160928 - PR - Informationsbroschyr - SWE.pdf