Brussel, 12 februari 2020 – MC² Development SA, met als twee aandeelhouders Banimmo NV en Argema Sàrl (Marc Liégeois groep), hebben op dinsdag 11 februari 2020 de bevestiging ontvangen dat de vergunning uitvoerbaar, definitief en vrij van beroep is, met als gevolg de inwerkingtreding van de langetermijn-huurovereenkomst met ING vanaf de oplevering van hun activiteitencentrum in Louvain-la-Neuve tegen oktober 2021.

Het gebouw, geconcipieerd door Jaspers & Eyers Architects, bijgestaan door TPF Engineering ingenieurs en tuinarchitect SKOPE, omvat ongeveer 10.000 m² kantoren verspreid over 4 verdiepingen rond een centraal atrium, en 350 ondergrondse parkeerplaatsen. De huurovereenkomst werd afgesloten met tussenkomst van Cushman & Wakefield, en het bouwcontract van het gebouw werd toevertrouwd aan de twee algemene bouwondernemingen Bâtiments et Ponts Construction SA en Entreprises Jacques Delens SA, onder projectmanagement van Immo-Pro.

Dit gebouw beoogt een BREEAM EXCELLENT certificaat (laag energieverbruik, natuurlijk licht, domotica, recuperatie van regenwater, zonnepanelen, …), en wordt een uniek voorbeeld van een aantrekkelijke, mobiliteitsgedreven en innovatieve werkomgeving dankzij een lichtgevend atrium en een tuin met label ‘RESEAU NATURE’, waarbij de nadruk ligt op DUURZAME MOBILITEIT dankzij de infrastructuur voor elektrische fietsen en voertuigen. De installatie van het activiteitencentrum van ING in Louvain-la-Neuve zal toelaten de reeds bestaande banden tussen de financiële instelling en het ecosysteem van de UCLouvain aan te snoeren, zowel op het niveau van innovatie en ondernemerschap (via het investeringsfonds VIVES), als op het niveau van onderwijs (via het partnership met "Louvain School of Management") als op het niveau van onderzoek (namelijk dankzij de sponsoring van het nieuwe "Louvain Finance" center), maar het zal ook toelaten nieuwe samenwerkingen op te starten rond gemeenschappelijke thema’s (bijvoorbeeld in het domein van artificiële intelligentie, waarin UCLouvain beschikt over spitstechnologie).

Voor meer informatie, contacteer:

Banimmo SA                 Laurent Calonne                        Damien Darche
Bischoffsheim 33            CEO                                          CDO
B-1000 Brussel               laurent.calonne@banimmo.be    damien.darche@banimmo.be

Argema Sàrl                   Marc Liégeois
Rue de Merl 63-65
L-2146 Luxembourg        marc.liegeois@composia.be

Dit persbericht is beschikbaar op de website van de vennootschap www.banimmo.be

Over Banimmo

Banimmo positioneert zich als een belangrijke speler voor het omvormen van tertiaire vastgoedactiva alsook voor de bouw van build-to-suit gebouwen die beantwoorden aan de vereisten en strikte criteria van investeerders voor eigen gebruik en huurders.
De huidige vastgoedportefeuille omvat ongeveer 78.000 m² aan ontwikkelde oppervlakten en een reserve van ca. 281.000 m² aan ontwikkelingspotentieel.

Bijlage

Banimmo PB_activiteitencentrum ING_12 02 2020