Telenor med regnskapssystem via mobiltelefon

Denne ASP-løsningen (Application Service Provider) lanserer Telenor Bedrift i samarbeid med Norges Autoriserte Regnskapsføreres Forening (NARF) og er den første i sitt slag i Norge.

Login Regnskap er en komplett driftsløsning spesielt for regnskapsbyråer som inneholder regnskapssystemer, integrasjon mot bank/BBS, informasjons- og oppslagsverk samt økonomi/markedsdata – alle fra markedsledende programvareleverandører.

Login Regnskap kan brukes både på jobben, på hjemmekontoret eller ute hos kundene. Brukeren får tilgang til de samme programmene, kundedata, backup/sikkerhet og oppgradering som på kontoret. Kravene til datakommunikasjon er små fordi selve databehandlingen skjer på servere sentralt i Telenor og bare skjermbildet overføres til den lokale PC-en. Dermed kan man jobbe fra fastlinjer (ISDN, Nordicom, ADSL) eller via mobiltelefon (GSM).

- Vi tror mange regnskapskontor vil velge denne løsningen fremfor dagens tradisjonelle PC-nettverk, sier Sandra Riise, generalsekretær i NARF, Norges Autoriserte Regnskapsføreres Forening.

- I løpet av de neste 12 måneder vil vi oppleve en eksplosjon i bruken av ASP-baserte løsninger i Norge, og denne utviklingen ønsker Telenor å være i forkant av, sier direktør Tarje Holskil, ansvarlig for ASP-området i Telenor Bedrift.

Dette er NARF (se også www.narf.no)
Norges Autoriserte Regnskapsføreres Forening (NARF) ble stiftet i 1969 som en bransjeorganisasjon for utøvere av ekstern regnskapsvirksomhet. NARF har i dag mer enn 2.000 personmedlemmer som igjen representerer godt og vel 1.600 byråer. Over 100.000 norske foretak benytter tjenestene til et NARF-medlem.

Dette er Telenor Bedrift (se også www.telenor.no)
Telenor Bedrift AS er et ledende selskap innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi . Selskapet har hovedansvaret for Telenors største kunder innen privat og offentlig sektor. Telenor Bedrift har 1000 medarbeidere og hadde i 1999 en omsetning på 6,6 milliarder kroner.