Nokia toimittaa laajakaistaverkon filippiiniläiselle PLDT:lle

Nokia ja filippiiniläinen Philippines Long Distance Telephone Company (PLDT) ovat allekirjoittaneet sopimuksen DSL-laajakaistatilaajaverkon (digital subscriber line) toimittamisesta. Toimitukset ja laitteiston asennukset on jo aloitettu.

Sopimuksen mukaan Nokia toimittaa PLDT:lle DSL-teknologiaan perustuvan kokonaisratkaisun, joka sisältää sekä asiakastiloihin asennettavat laitteet sekä kattavat tukipalvelut kotikäyttäjille että yritysasiakkaille tarjottaviin ratkaisuihin.

Runkosopimukseen kuuluu myös ATM-pohjaiset Nokia D50e DSLAM-tuotteet (Digital Subscriber Line Access Multiplexer), jotka tukevat sekä ADSL- että SDSL - teknologiaa. Tämän lisäksi Nokia toimittaa SMS 10 000 -tilaajahallintalaitteita. Sopimus kattaa myös laajat koulutus- ja tukipalvelut.

PLDT on Filippiinien johtava laajakaistapalveluja tarjoava operaattori.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks,
Viestintäosasto
Puh. (09) 5113 8193
Fax (09) 5113 8199
Email nokia.networks@nokia.com

www.nokia.com

SDSL-verkon (Symmetric DSL) avulla operaattori voi tarjota asiakkailleen suuria siirtonopeuksia vaativia ääni- ja datapalveluita nykyisessä kuparikaapeliverkossa. SDSL-teknologiassa datan lähetys- ja vastaanottonopeus ovat yhtä suuria, jopa 1,5 Mbit/s. SDSL mahdollistaa lähiverkon siirtonopeudet etätyöskentelyssä ja sopii hyvin suurien tiedostojen siirtoon, videokonferenssiin, etäopiskeluun ja muihin nopeata internet-yhteyttä vaativiin sovelluksiin. ALDS-teknologiassa (Asymmetric DSL) lähetysnopeus on pienempi kuin vastaanottonopeus.