Nokia toimittaa 3G-verkon Telialle Suomeen

Telia Mobile on valinnut Nokian 3G-verkkonsa toimittajaksi Suomessa. Aiesopimuksen mukaan Nokia toimittaa Telialle avaimet käteen -periaatteella 3G WCDMA -radioverkon sekä 3G-runkoverkon, johon kuuluu sekä pakettikytkentäisiä että piirikytkentäisiä elementtejä. Sopimukseen sisältyy myös tukipalveluja.

Aiesopimus on osa Telian ja Nokian viime viikolla julkistettua pohjoismaista runkosopimusta, jonka mukaan Nokia toimittaa 3G-runkoverkon ja 3G WCDMA -radioverkon Telialle Norjaan ja Suomeen. Jos Telia saa lisenssin Tanskasta, sopimus voi laajentua kattamaan myös Tanskan verkon.

"Tämän sopimuksen avulla Telia Mobile vahvistaa asemaansa Suomen markkinoilla ja voi tarjota asiakkailleen edistyksellisiä langattoman Internetin palveluja", sanoo Telia Mobilen Suomen johtaja Vesa Mars.

Nokian 3G-ratkaisu perustuu avoimiin standardeihin, palvelualustoihin ja rajapintoihin, mikä helpottaa kaupallisten 3G-palveluiden rakentamista usean laitetoimittajan tuotteista koostuvassa verkkoympäristössä.

Lisätietoja antaa:
Nokia Networks