FLS miljø vinder vigtig ordre på afsvovlingsanlæg

FLS miljø a/s, der indgår i FLS Koncernen, har netop underskrevet kontrakt på levering af et turnkey røggas afsvovlingsanlæg til en kulfyret kraftværksblok på 1.000 MWe i Eggborough ved York i Nordøstengland. Kontrakten er indgået med British Energy, som ejer det 2.000 MWe store Eggborough kraftværk. British Energy ejer og driver en række øvrige kraftværker i England med en samlet ydelse på i alt ca. 14.000 MWe - dog primært nuklear-anlæg.

Kontraktsummen på knap 600 mio. kr. omfatter dels leverance af et afsvovlingsanlæg på 2 x 500 MWe ydelse, dels et komplet kalkstens- og gipsbehandlingsanlæg inklusive formaling, transport og vandrensning. Anlægget forventes sat i drift i slutningen af 2004.

Det nye anlæg er baseret på den såkaldte Double Contact Flow Scrubber-teknologi (DCFS), der repræsenterer den nyeste udvikling inden for afsvovlingsteknologi til kraftværker. Teknologien er udviklet i samarbejde med det japanske selskab Mitsubishi Heavy Industries.

Kontrakten understreger FLS miljø's placering blandt de førende leverandører på det europæiske marked for afsvovlingsanlæg og er det tolvte større anlæg, FLS miljø har forestået leverancen af igennem de seneste 10 år. Ordren er indeholdt i FLS miljø's forventede ordreindgang og vil ikke påvirke selskabets resultatforventning.

- Ordren er ikke alene en fornem reference for FLS miljø, men kommer også på et vigtigt tidspunkt for virksomheden, idet den udgør et stærkt fundament for afsvovlingsaktiviteternes fortsatte udvikling, siger adm. direktør Preben Tolstrup, FLS miljø a/s.

FLS Industries A/S
Koncerninformationsafd.