Nokia perustaa maailmanlaajuisen koulutusrahaston USA:n terrori-iskujen uhrien lapsille

Nokia on perustanut International Youth Foundation (IYF) -järjestön kanssa uuden maailmanlaajuisen rahaston, jolla edistetään niiden lasten koulutusta, jotka menettivät toisen tai molemmat vanhempansa USA:n terrori-iskussa 11. syyskuuta.

Nokia lahjoittaa rahastoon miljoona Yhdysvaltain dollaria, minkä avulla voidaan antaa koulutusapurahoja terrori-iskussa vanhempansa menettäneille nuorille kansallisuudesta riippumatta. Nokian tavoitteena on saada aikaan pitkän tähtäimen vaikutuksia myötävaikuttamalla näiden nuorten menestymisen edellytyksiin.

Nokia kannustaa työntekijöitään, yhteistyökumppaneitaan, asiakkaitaan, tavarantoimittajiaan ja alihankkijoitaan osallistumaan varainkeräykseen.

Rahastoa hoitaa IYF-järjestö, joka on Nokian maailmanlaajuinen yhteistyökumppani yrityskansalaisuusohjelmassa. Hankkeeseen liittyvät yliopistot ja oppilaitokset valitsevat ne opiskelijat, jotka ovat oikeutettuja tähän apurahaan.

Lisätietoja antaa:
Nokia yhtymäviestintä