Telenor Avidi selger mindre kabelnett

Telenor Avidi har lenge arbeidet for å forsterke satsingen på innholds- og interaktive tjenester samt Internett via tv-kabelen. Salget av 83 mindre kabelnett til Nornett AS gir Telenor Avidi mulighet til å øke satsingen på større kabel-tv nett. Samtidig vil kunder knyttet til mindre kabelnett være sikret at programtilbudet opprettholdes og videreutvikles av en eier som konsentrerer sin kjernevirksomhet rundt drift av mindre nett.

Nornett AS er et landsdekkende selskap innen kabel-tv. Selskapet jobber i tillegg med tilrettelegging for datatrafikk/Internett (bredbånd) med kabelmodem i flere nett. Etter overtakelsen av 83 nett fra Telenor Avidi vil Nornett AS til sammen ha over 10.000 kunder over hele landet.

Telenor Avidi oppgraderer for tiden sine nett med tanke på å kunne tilby digital-tv og Internett til sine kunder. I løpet av året vil nær samtlige Avidikunder ha et digitalt tv-tilbud, og over 100 000 vil også kunne få høyhastighets-internett via tv-kabelen.

I en overgangsfase fram til 1. januar 2002 vil Telenor Avidi fortsette med all kundebehandling og service overfor de 9500 kabel-tv kundene som omfattes av salget. Etter 1. januar 2002 vil alle kunde-henvendelsene automatisk bli koblet over til Nornett AS. Nornett AS vil ta nærmere kontakt med kundene om hvor de skal henvende seg etter 1. januar.

Nornett AS vil fortsette å samarbeide med Telenor Avidis servicepartnere i de forskjellige nettene, og har som målsetning å opprettholde og videreutvikle det tilbudet som Telenor Avidi har hatt frem til i dag.

Om Telenor Avidi
Telenor Avidi er Norges største kabel-tv-selskap med over 360 000 abonnenter fordelt over hele landet. Selskapet, som er eid av Telenor, satser på moderne teknologi, kvalitet og kompetanse. Telenor Avidi er en ledende tilbyder av hjemmeunderholdning og tilleggstjenester til konkurransedyktige priser, som gir kunden enkel tilgang til opplevelse, læring og underholdning. Som det første kabel-tv-selskapet i Norge tilbyr Telenor Avidi sine kunder digital-tv og internettløsninger gjennom bredbånd.

Om Nornett
Nornett AS er et landsdekkende selskap innen kabel-tv og bredbånd med hovedkontor i Alta. Etter overtakelsen av 83 nett fra Telenor Avidi vil Nornett til sammen ha over 10.000 kunder over hele landet.