Opplysningens julegave til fadderaksjonen: 425 ekstravakter

Plan Norge har som mål å skaffe flest mulig faddere til sitt bistandsarbeid for barn i 45 land verden over. Det er femte år på rad at kundebehandlerne på Opplysningen bidrar i støtteapparatet som gjør den store TV-aksjonen mulig.

Etter fem år har aksjonen blitt en juletradisjon for de ansatte på Opplysningen. "Jeg er stolt av kollegene mine. Det er nesten 400 kundebehandlere som selv velger å stille opp i en hektisk førjulstid. Det er ikke mange bedrifter som har en sånn dugnadsgjeng," sier administrerende direktør i Telenor Teleservice, Thomas Werenskiold.
Opplysningen er et lite Norge i miniatyr, og ansatte ved alle Opplysningens avdelinger stiller opp under aksjonen:

Lørdag 8. desember: Askim, Kongsberg, Fagernes, Lærdal, Namsos, Narvik, Norheimsund, Otta, Risør, Sortland, Tynset, Volda.
Søndag 9. desember: Askim, Lærdal, Sortland, Volda.

Opplysningen har utviklet egen programvare som gjør det mulig å motta en forventet stor respons under TV2s direktesending. Opplysningen kan utnytte kontaktinformasjonen i Norges beste database til dette formålet, og hver ny fadder registreres på under ett minutt. Opplysningen bruker telefonmøtetjenesten MeetAt 119 til koordineringen av avdelingene under hele TV-aksjonen.

"Vi har tekniske forutsetninger for å hjelpe til, vi har kunnskap og data, men det viktigste er at vi har mennesker som stiller opp," fremhever Thomas Werenskiold.

Telenor Teleservice
Teleservice er et selskap i Telenor-konsernet som blant annet driver Contact Center-tjenester, telefon- og datamøtene MeetAt 119 og OpplysningenÒ 180. Teleservice har cirka 1.500 ansatte fordelt på virksomheter 25 steder i Norge i tillegg til datterselskap i Norge, Sverige og Tyskland.

Stiftelsen Plan Norge
Plan er en politisk og religiøst uavhengig bistandsorganisasjon som driver barnefokusert utviklingsarbeid i 45 land. Plans visjon er en verden der alle barn har mulighet til å realisere sine drømmer og ambisjoner - en verden der man respekterer barna som individer og beskytter deres rettigheter. Plan ble grunnlagt i 1937, og startet opp i Norge i 1996. Plan driver innsamlingsaktiviteter i 15 land, og har totalt 1 million faddere. 74.000 er faddere gjennom Plan Norge, som i forrige regnskapsår samlet inn 168 millioner kroner.