Telenor distribuerer Big Brother

Big Brother-premieren på TVNorge er førstkommende mandag, og som i fjor har Telenor distribusjonsrettigheter til produksjonen. Kunder som vil se mer Big Brother enn de daglige sendingene på TVNorge kan i tillegg få tilgang til programmet hele døgnet på tv og Internett. Canal Digital og Telenor Avidis kunder med digital dekoder vil få tilbud om å følge hendelsene i huset døgnet rundt via tre kanaler. Én kanal sender fra "der det skjer" (director's cut), en kanal følger den kameravinkelen seerne stemmer frem én gang i uken og én kanal følger aktivitetene i flere rom samtidig. Tjenesten vil koste 195,- kroner for hele perioden, og seerne bestiller tilgang til kanalene ved hjelp av fjernkontrollen.

Publikum som vil følge Big Brother på Internett vil også ha et godt tilbud. Bredbåndsportalen www.icanal.no overfører hendelsene fra Big Brother-huset, og gir tilgang til alle kameraene, siste nytt, Big Brother-arkivet med mer. Nytt i år er at publikum må betale for det de ønsker å se på nettet. Betalingen vil foregå via MobilHandel(TM), Telenor Mobils fleksible og sikre betalingsløsning som vil gi kunden tilgang til en elektronisk lommebok på mobiltelefonen.

I distribusjonsavtalen mellom Telenor og rettighetsselskapet Big Brother KB inngår også flere web- og kundekontaktløsninger. Det gjelder blant annet drift av www.bigbrother.no, streamingtjenester, Internettaksess til Big Brother-huset, e-posttjenester, chatplattform, telestemming og løsningen for såkalte "spylines", der seerne kan koble seg inn på mikrofonen til hver enkelt deltaker etter ønske.

Gjennom sin distribusjon av BigBrother har Telenor bygget inn teknologiske løsninger for seere og publikum som gjør det mulig å velge - og velge bort - ulike tilbud. Dette vil gjøre det mulig for seerne å sette egne grenser for hva de ønsker å se, enten det er på Internett eller via tv-skjermen.