Telenor Teleservice kjøper videokonferansetjenesten fra Itworks

Møtepunktet i Itworks har tilbudt en tjeneste der flere parter kan kobles sammen i en og samme telefon- eller videokonferanse både nasjonalt og internasjonalt.

Gjennom kjøpet av Møtepunktet vil Teleservice kunne tilby kundene komplette løsninger for telefon, data- og videomøter. Møtepunktet vil inngå som del av MeetAt 119® som driver virksomheten fra Skullerud i Oslo. Allerede fra i dag, 2. mai, har Telenor Teleservice startet håndteringen av kunder som etterspør videokonferanseløsninger. Kundene kan derfor ringe det samme telefonnummeret som før for å bestille: 800 34 888.

Bruken av telekonferanser har økt betydelig de siste årene som følge av endringer i folks reisemønstre. I 2001 økte bruken av videokonferanser som møteform med nærmere 50 prosent sammenlignet med i året før.

"Møtepunktet passer meget godt inn i vår strategi for å levere komplette møteformer til våre kunder," sier salgs- og markedsdirektør i Telenor Teleservice, Erling Christoffersen.

"Teleservice har i flere år vurdert å gå inn i videokonferansemarkedet gjennom tjenesten MeetAt 119®, og anledningen nå var meget god for å styrke tjenestekonseptet gjennom kjøp av Møtepunktet fra Itworks. MeetAt 119® vil med dette være totalleverandør av løsninger for telekonferanser. Vi gjør nå alt vi kan for å ivareta kundene fra Itworks på best mulig måte," sier Erling Christoffersen.

Fakta om MeetAt 119®
MeetAt 119® er en ledende leverandør av telefon- og datamøter i Norge. Tjenesten betjenes av ca 20 kundebehandlere. Åpningstiden for manuell betjening er fra kl 0700 til 2300 alle dager og fra 0800 - 2300 lørdag og søndag. Telefonmøter som kundene selv setter opp via telefon eller Internett er tilgjengelig 24 timer 365 dager i året.