Stor interesse for betalt innhold fra Telenor på Internett

Det er et tall vi er godt fornøyd med, sier daglig leder Eirik Lunde i iCanal. Dette tilsvarer 5% av brukerne på bigbrother.no, noe vi anser for å være et bevis for at det finnes en betalingsvilje for innhold på nettet. Man skal være klar over at dette er det beste resultatet vedrørende kjøp av streaming i Telenors historie, sier Lunde.

iCanal har hatt ansvaret for de tekniske løsningene for årets Big Brother. iCanal har blant annet sørget for betalingsløsninger, aksesskontroll og en spesialutviklet iCanal Player for Big Brother.

Med streaming mener vi overføring av levende lyd og bilde, en type tjeneste iCanal nå også benytter for å tilby høydepunkter fra fotball-VM. Kunder som ønsket å følge hendelsene i Big Brother-huset via pc-en fikk tilbud om tilgang til livekameraer samt kjøp av nyhetsklipp on demand fra de mest spennende hendelsene. Totalt var det over 20.000 personer som gjennomførte kjøp av Big Brother livekamera og on demand nyhetsklipp. Vi er særdeles godt fornøyd med at vår kryptering av linker til videoklippene har eliminert ulovlig distribusjon av videomaterialet, fortsetter Lunde.

Lunde mener erfaringene fra Big Brother blir meget nyttige i det videre arbeidet med å tilby bredbåndsløsninger på icanal.no, både med hensyn til betalingsvilje og tekniske løsninger.  I dag leverer vi musikktjenester fra Musicbrigade, Spill fra EyeOne, matprogrammer fra The Chef og vi lanserer MTVs bredbåndsprodukt i nærmeste fremtid. Som Telenor bredbåndsbruker kan du se høydepunkter fra Fotball VM i Korea/Japan og sportsproduktet vil utvides med Norsk Eliteserie og andre sportsbegivenheter i løpet av høsten. Mer informasjon om tjenestene finner du på www.icanal.no

For ytterligere spørsmål kontakt:
Daglig leder, iCanal Eirik Lunde, tlf 480 96 964 (eirik.lunde@telenor.com)
Informasjonssjef Arild Johannessen, tlf. 481 91 921 (arild.johannessen@telenor.com)