To nye avtaler for Telenor i Sverige

Avtalen med T-systems har en varighet på 15 år og har en total verdi på 285 millioner SEK, eller 19 millioner SEK i året. Avtalen omfatter blant annet kjøp av fiber- og frekvenskapasitet, samlokalisering og drift og vedlikehold.

Volvohandelns Utvecklings AB har inngått en avtale som omfatter leveranse av IP-basert datakommunikasjon til et såkalt Wide Area Net (WAN), som er selskapets eksterne kommunikasjonsntett. Avtalen har en varighet på tre år og har en beregnet totalverdi på om lag 45 millioner SEK. Volvohandelns Utvecklings AB eies av Volvopersonbilar Sverige AB og er systemleverandør til salgsapparatet i Sverige og Norge.

"Vi er stolte av at Volvohandelns Utvecklings AB har valgt Telenor som tjenesteleverandør for sine datakommunikasjonsløsninger," sier Bjørn Johan Flakstad, adm. direktør for Telenor i Sverige. "Det er også meget positivt at salget av nettjenester til T-systems vil gi oss betydelige inntekter. Begge avtalene er sterke bekreftelser på den høye kvaliteten Telenors nett i Sverige holder, og at vi er i stand til å møte de harde kvalitetskrav både Volvohandelns Utvecklings AB og T-systems stiller," sier Flakstad.

Ytterligere informasjon:
Markus Boberg, kommunikasjonsdirektør Telenor i Sverige,
tlf.: (+46) 8 5878 8100 eller mobiltlf.: (+46) 734 41 8100

Telenor i Sverige
Telenors virksomhet innen bedriftskommunikasjon i Sverige er et resultat en sammenslåing av Telenor Business Solutions AB og Utfors AB. Selskapet er børsnotert i Stockholm under navnet Utfors. Varemerket som brukes mot markedet er siden januar i år Telenor. Selskapet har i dag 450 ansatte, og har kontorer i Stockholm, Gøteborg, Malmø, Karlstad og Överkalix.