Eolus Vind anställer kommunikationschef

Eolus Vind AB har vuxit snabbt och nyrekryterat personal till flera befattningar. Bland annat anställdes under hösten en miljö- och kvalitetschef och en bolagsjurist. Den 1 mars förstärks organisationen med en kommunikationschef.

Hässleholm, 2012-01-27 10:43 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

”Vindkraft engagerar. Allt eftersom vindkraftens ställning i samhället stärks ökar vikten av god kommunikation med allmänhet, myndigheter, investerare och media. Jag är därför mycket glad att välkomna Johan Hammarqvist som kommunikationschef i Eolus Vind”, säger Eolus VD Gustaf Ekberg.

Johan Hammarqvist har en utbildningsbakgrund som ekologisk ekonom. Åren 2000-2001 var han anställd som politisk sakkunnig på Centerpartiets riksdagskansli med ansvar för bland annat miljöfrågor. Mellan 2001 och 2006 arbetade han som pressekreterare åt dåvarande centerledaren Maud Olofsson. Närmast kommer Hammarqvist från en tjänst som politisk redaktör på tidningen Norra Skåne.

”Jag ser fram emot att få jobba på det dynamiska företag som Eolus Vind utgör. Bolaget verkar i en bransch som jag tror mycket på. Företaget har många spännande projekt på gång, inte minst Blekinge Offshore som är en viktig komponent för att säkra södra Sveriges elförsörjning, som det ska bli roligt att jobba med”, säger Johan Hammarqvist.

För ytterligare information kontakta:

Gustaf Ekberg, VD, telefon 0705 – 54 00 46

Kort om Eolus
Eolus Vind är en av Sveriges ledande projektörer av vindkraftsanläggningar. Eolus projekterar, uppför, säljer och förvaltar vindkraftsanläggningar som uppfyller högt ställda miljökrav, med god totalekonomi för markägare, investerare och aktieägare. Sedan starten 1990 har Eolus medverkat vid etableringen av omkring 330 av de cirka
2 000 som idag finns i Sverige. Eoluskoncernen äger och förvaltar för närvarande 35 vindkraftverk med en installerad effekt på 44 MW och en beräknad årlig produktion på ca 107 GWh miljövänlig el. Eolus vind AB har cirka 3 100 aktieägare. Eolus B-aktie handlas på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser.
För mer information om Eolus, besök gärna www.eolusvind.com