Arcoma AB : Lyckad expansion i Latinamerika ger stor order på digitala röntgensystem

PRESSRELEASE

Arcoma har genom sitt dotterbolag i USA, Arcoma North America inc, fått en order om 10 röntgensystem för leverans under första halvåret 2015. Beställningen  gäller 10 kompletta IMIX Panorad system med detektorer och mjukvara som del av en satsning på att bygga ut primärsjukvården i ett Latinamerikanskt land.  Ordern kan komma att följas av ytterligare beställningar.

"Den order Arcoma nu fått visar att vi kan konkurrera med egna produkter under eget varumärke även i stora upphandlingar på marknader där Arcoma historiskt inte varit närvarande. Det visar att vår strategi att fokusera vår försäljning på produkter under varumärket IMIX till utvalda regioner fungerar. Beställningen från Latinamerika ger också Arcoma en bra start på 2015. Av konkurrensskäl har vi valt att inte ange ordervärdet" säger Jonas Salomonsson, VD på Arcoma.

Arcoma säljer kompletta röntgensystem under det egna varumärket IMIX med fokus på marknaderna i Nord- och Latinamerika samt utvalda länder i Asien.  Arcomas golvstående U-Arm Panorad, är ett yteffektivt, golvmonterat, digitalt röntgensystem som är en ideal lösning för små röntgenrum med låg takhöjd. Panorad erbjuder avancerade funktioner som autopositionering och automatisk stitching.

För ytterligare information kontakta:

Jonas Salomonson, VD Arcoma AB

E-mail: jonas.salomonson@arcoma.se