Månadsbrev 20 februari 2015

Kista, 2015-02-20

Bästa aktieägare,
Först vill jag beklaga att vi är sena med detta månadsbrev. Arbete med årsredovisning, stämma, emission och prospekt har parallellt med uppstart av anläggningsprojekt för Italien är och har varit minst sagt intensivt. Tyvärr har detta månadsbrev kommit i kläm.

Italien

Projektteamet i Sverige för den modulära 5 MW WoodRoll® kraftvärme har stärkts upp med erfarna konsulter inom processteknik, modularisering och tillverkning. Projektarbete har startats med en kick-off 12/2. Vi har ett stort engagemang i det nya teamet som kommer att bygga kraftvärmeanläggningen till Italien.

I Italien har underlag för anslutning till elnät (el i tjugo år) kommit på plats. Brandskydd, miljötillstånd och bygglov processas framåt för kommande registrering för el-subsidier.  Samarbete med vårt team och de italienska konsulterna fungerar fortsatt bra.

Köping

Uppstartsarbetena är tidskrävande. Varmkörning av utrustning pågår. Vi har fortsatt en trång sektor  kring styr och reglering (automation). Testanläggningens start kommer att tillkännages i separat meddelande.

Affärsutveckling

En tillkommande affärer för kraftvärmeanläggningar i Italien går fortsatt framåt. Även här kommer utfallet att tillkännages i ett separat meddelande.

Slutligen vill jag än en beklaga det sena utskickat av detta meddelande. Vi på Cortus står inför vårt viktigaste steg framåt och vi vill naturligtvis att alla aktieägare är med oss i detta.

Rolf Ljunggren, VD

Tel: +46 (0)8 588 866 30

www.cortusenergy.com

Om Cortus Energy

Cortus Energy erbjuder kostnadseffektiv energigas för kraft-, industri- och fordonsapplikationer baserat på den patenterade WoodRoll®-tekniken. WoodRoll® har stor bränsleflexibilitet, vilket innebär att processen kan utnyttja lågvärdiga förnybara bränslen utan att kompromissa med processprestanda. Cortus Energys aktier är upptagna till handel på NASDAQ OMX First North. Erik Penser Bankaktiebolag, telefon 08-463 80 00, är Bolagets Certified Adviser.

2015-02-20 Cortus Energy - Pressmeddelande.pdf