Fynske Bank A/S: Ledelsesændring - direktion

Bankdirektør Arne Jakobsen har meddelt bankens bestyrelse, at han efter 46 års ansættelse i den finansielle branche ønsker at fratræde sin stilling i Fynske Bank A/S med udgangen af juli måned 2015.

Arne Jakobsen har været ansat som direktør for Vestfyns Bank A/S siden 1. juni 1999 og indtil 5. december 2013, hvor banken fusionerede med Svendborg Sparekasse til Fynske Bank A/S Herefter fortsatte Arne Jakobsen sit virke i direktionen i den fusionerede bank. Arne Jakobsen udtaler i forlængelse af sin opsigelse: ”Opgaven med at gennemføre de opsatte mål for sammenlægningen af de to pengeinstitutter er med den planlagte sidste del af IT konverteringen i marts måned 2015 nu gennemført inden for den fastlagte tidsramme. Fynske Bank er herefter en fuldt integreret enhed, som nu målrettes mere mod den forretningsmæssige drift. Den gennemførte sammenlægningsopgave er derfor et godt punktum for mig i en lang og spændende karriere i den finansielle verden”.

Bestyrelsens formand, direktør Peter Cederfeld de Simonsen, udtaler: ”Bestyrelsen respekterer Arne Jakobsens beslutning og anerkender de indsatser, som Arne Jakobsen har udført gennem årene både som direktør for Vestfyns Bank A/S og som direktør i Fynske Bank A/S - herunder ikke mindst Arne Jakobsens deltagelse i drøftelserne, planlægningen og gennemførelsen af fusionen til Fynske Bank A/S. En lang og vellykket proces, der nu er tilendebragt med det formål at skabe en fremtidsorienteret lokalbank til glæde for kunderne, medarbejderne, aktionærerne og det omgivende samfund”.

Bestyrelsen har samtidig aftalt, at bankens direktion fra 1. august 2015 vil udgøres af administrerende direktør Petter Blondeau.

FYNSKE BANK A/S

Peter Cederfeld de Simonsen