Arcoma AB :Arcoma erhåller större order till Iran

29 februari 2016

PRESSRELEASE

Arcoma har erhållit en större order för röntgensystem till  Iran. Ordern gäller 5 st av Arcomas halv automatiska och mest flexibla system  Intuition och är värd ca 2,5 MSek. Systemen kommer att levereras under slutet av första kvartalet.

Den iranska marknaden är mycket intressant för Arcoma som har etablerat ett bra samarbete med en ledande distributör i landet. Målsättningen är att sälja 10-15 system per år i Iran och är en del av Arcomas strategiska satsning på att öka försäljningen av produkter under eget varumärke via distributör. Den långsiktiga strategin leder till att minska Arcomas beroende av enskilda OEM-kontrakt.

"Ordrar av den storlek vi nu har fått till Iran är inte vanliga och visar att Iran har potential att bli en stor och betydande marknad för Arcoma. Vi fokuserar på att bygga ut vårt nätverk av distributörer och det känns bra att vi är med på en spännande och expansiv marknad" säger Jonas Salomonsson, VD på Arcoma.

Arcoma, med lång erfarenhet av branschen, är en ledande leverantör av integrerade digitala röntgensystem med hög kvalitet och avancerad teknik. Arcomas produkter erbjuder den senaste digitala bildtekniken kombinerat med tekniskt avancerade rörliga positioneringssystem, vilket tillsammans med ergonomisk skandinavisk design, erbjuder kunden kompletta, konfigurerbara och funktionella digitala röntgensystem. Bolagets produkter säljs via återförsäljare samt via OEM-kunder och det finns idag över 2 500 av Arcomas röntgensystem installerade i hela världen. Arcoma är listat på NASDAQ OMX First North. Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag.

För ytterligare information kontakta:

Jonas Salomonson, VD Arcoma AB

E-mail: jonas.salomonson@arcoma.se

Arcoma erhåller större order till Iran