Exiqon A/S - Forløb af ekstraordinær generalforsamling 5. juli 2016

Copenhagen, 2016-07-05 15:16 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Der har i dag den 5. juli 2016 været afholdt ekstraordinær generalforsamling i Exiqon A/S, hvor generalforsamlingen besluttede at vælge Peer M. Schatz, Roland Sackers og Axel Backheuer til bestyrelsen, mens Erik Walldén, Thorleif Krarup, Michael Nobel, Per Wold-Olsen og Rodney Turner udtrådte af bestyrelsen.

På et bestyrelsesmøde umiddelbart efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig med Peer M. Schatz som formand for bestyrelsen og Roland Sackers som næstformand for bestyrelsen. Sammensætningen af bestyrelsen er herefter som følger:

• Peer M. Schatz, formand
  • Roland Sackers
  • Axel Backheuer

På samme bestyrelsesmøde besluttede bestyrelsen endvidere at ansætte Brad Crutchfield som direktør for selskabet. Brad Crutchfield er på nuværende tidspunkt ansat som senior vice president i QIAGEN N.V. med ansvar for QIAGEN N.V.’s life sceince forretning. Brad Crutchfield har været ansat i QIAGEN N.V. siden 2015 og har over 30 års erfaring inden for life science branchen, senest som vice president og general manager EMEA for Illumina Inc.

I perioden fra 1985 til 2014 har Brad Crutchfield haft en række forskellige stillinger i Bio-Rad Laboratories Inc., og afslutningsvis som executive vice president for life science gruppen. Brad Crutchfield har i øvrigt en betydelig erfaring inden for applied markets og i særdeleshed inden for fødevaresikkerhed. I 2013 og 2014 var Brad Crutchfield endvidere bestyrelsesmedlem i NanoString Technologies, Inc. Brad Crutchfield har en bachelorgrad i fysiologi fra University of Calfornia i Davis, USA.

Efter Brad Crutchfields tiltrædelse består selskabets registrerede direktion af Brad Crutchfield og Lars Kongsbak.

Thomas Theuringer, telefon +49 2103 29 11826

Hans Henrik Chrois Christensen, telefon +45 4566 0888

Om Exiqon

Exiqon fremmer forskningen af hvor og hvornår gener er aktive. Med førsteklasses produkter og brugervenlige forretningsløsninger designet til at effektivisere vores kunders arbejdsgange giver vi forskere verden over de bedst mulige vilkår for deres arbejde. Exiqon har aktiviteter inden for to forretningsområder: Exiqon Life Sciences har etableret sig som den ledende leverandører af fleksible løsninger til analyse af genaktivitet. Universiteter, bioteknologiske og farmaceutiske virksomheder verden over anvender Exiqons forskningsprodukter til at gøre banebrydende opdagelser. Exiqon Diagnostics samarbejder med diagnostiske og farmaceutiske virksomheder om at udvikle nye molekylærdiagnostiske test, som kan hjælpe kræftbehandlende læger med at stille tidlige og præcise diagnoser og vælge den bedst mulige behandling til den enkelte patient. Exiqon er noteret på Nasdaq Copenhagen. Du kan få mere at vide om selskabet på www.exiqon.com