Corbion Interim Management Statement Q3 2016

Corbion boekte in de eerste negen maanden van 2016 een omzet van € 685,2 miljoen, een afname van 0,4%. De autonome omzetgroei was -0,2% als gevolg van volumedalingen, deels gecompenseerd door prijs/mix-verbeteringen. De EBITDA exclusief eenmalige posten nam met 15,1% toe tot € 134,8 miljoen.

"Onze winstgevendheid nam substantieel toe dankzij een combinatie van business-mixverbeteringen, kostenbesparingen en lagere inputkosten. De omzetgroei in het derde kwartaal lag echter duidelijk onder ons ambitieniveau. De groei wordt negatief beïnvloed door ons proces ter verbetering van de winstgevendheid van onze portfolio en door de nadelige effecten van klantconsolidatie. We verwachten dat deze effecten van tijdelijke aard zijn en houden vertrouwen in onze meerjarenverwachting", aldus Tjerk de Ruiter, CEO.

Belangrijke financiële ontwikkelingen eerste negen maanden 2016
· De autonome groei van de netto-omzet in de eerste negen maanden was -0,2%; de volumegroei kwam uit op -0,8%
· De EBITDA vóór eenmalige posten in de eerste negen maanden bedroeg € 134,8 miljoen, een autonome toename met 16,2%
· De EBITDA-marge vóór eenmalige posten was 19,7% in de eerste negen maanden