Conversie financieringspreferente aandelen

De houder van financieringspreferente aandelen Corbion heeft besloten om de gehouden financieringspreferente aandelen per 26 juni 2017 te converteren naar gewone aandelen.

De bewuste aandeelhouder hield 2.279.781 financieringspreferente aandelen (serie FPA, FPB en FPC) in het aandelenkapitaal. Op verzoek van deze houder van de financieringspreferente aandelen, en in overeenstemming met artikel 4 van de statuten van Corbion, zijn 2.027.017 financieringspreferente aandelen omgezet in gewone aandelen, welke aandelen worden toegelaten tot de notering aan de Euronext Amsterdam. De overige 252.764 financieringspreferente aandelen worden kosteloos overgedragen aan Corbion. Corbion zal deze financieringspreferente aandelen intrekken vóór het eind van 2017. Na deze conversie en intrekking staan er geen financieringspreferente aandelen meer uit.

Dit persbericht bevat voorkennis ('insider information') in de zin van Artikel 7(1) van de EU-richtlijn betreffende marktmisbruik.

Achtergrond informatie:

Corbion is de wereldwijde marktleider op het gebied van melkzuur en melkzuurderivaten en een vooraanstaand leverancier van emulgatoren, functionele enzymenmixen, mineralen en vitamines. Wij ontwikkelen duurzame oplossingen om de kwaliteit van leven te verbeteren voor mensen nu én in de toekomst. Al meer dan honderd jaar committeren wij ons sterk aan veiligheid, kwaliteit en performance. Gebruikmakend van onze diepgaande kennis van toepassingen en producten werken we nauw samen met klanten om ervoor te zorgen dat onze geavanceerde technologieën doen wat onze klanten ervan verwachten. Onze oplossingen voegen onderscheidende functionaliteiten toe aan producten in markten zoals voeding, huishoudelijke producten, persoonlijke verzorging, geneesmiddelen, medische implantaten en bioplastics. In 2016 behaalde Corbion een jaaromzet van € 911,3 miljoen met een personeelsbestand van 1.684 FTE's. Corbion is genoteerd aan Euronext Amsterdam. Voor meer informatie: www.corbion.com

20170626 Press release conversion NL