Arcoma AB: Marknadsuppdatering Asien presenteras på hemsidan

16 Augusti 2018 , Arcoma AB (publ.) presenterar en sammanställning över bolagets försäljnings- och marknadsaktiviteter i Asien.

Framgångar för Arcoma i Asien
Arcoma fortsätter att etablera sig i Asien och den senaste tiden har flera viktiga milstolpar nåtts med kundutbildning, tilläggsordrar från befintliga kunder och ordrar från nya kunder.

Kundutbildning i Asien

I april genomförde vi den första "Arcoma Academy Application Training of Radiographers", applikationsutbildningen för röntgensköterskor, i samarbete med National University Hospital (NUH) i Singapore. Arcoma ser utbildning till användare som en väsentlig del av erbjudandet till kunder där vi bidrar till att utveckla och effektivisera vården. Denna utbildning var fokuserad på hur man använder ny direkt digital teknik för att effektivisera arbete och patientflöde, samt hur man sänker stråldosen när man går från analog (film) till digitala detektorsystem. Utbildningen var mycket uppskattad av de sköterskor från Singapore som deltog.

Nya ordrar i Singapore

Vi har fått fortsatt förtroende att leverera utrustning till NUH, Singapore. Arcoma har I hård konkurrens fått en order på ett system till NUH nya barnsjukhus som kommer att öppna i slutet av detta år. Arcoma har nu sju system installerade i Singapore.

Viktig order till Thailand

Det sjunde Arcoma systemet i Thailand kommer att installeras på det publika sjukhuset Chareonkrung Pracharak. Det blir det Precision, Arcomas mest avancerade system, som installeras i Bangkok. Sedan tidigare finns ett Arcoma Intuition system i klinisk drift i Bangkok på det privata sjukhuset Samitivej Sukhumvit. Arcoma har nyligen fått en order från Bangkok Hospital Group som skall installeras i Phuket. Bangkok Hospital Group är Thailands största privata vårdgivare och har fler än 40 sjukhus över hela Thailand.

Arcoma vann prestigeorder i Taiwan

Arcoma har startat försäljning i Taiwan. I somras skeppades ett Arcoma Precision system som kommer att installeras på Taipei Veterans General Hospital, ett av världens topprankade sjukhus. Taiwan har en stark hälsovårdssektor med ett nationellt försäkringssystem.  Vid rankning av de bästa sjukhusen så placerar sig Taiwan bland de bästa i världen. Arcoma har också fått en order ett av landets viktigaste militärsjukhus.

Asien är idag den region där Arcoma har minst omsättning, men det finns en plan att växa affärsverksamheten så att även Asien bidrar till att öka omsättning och vinst för Arcoma. "När man summerar de framsteg vi gör i Asien känns det bra då det bidrar till vår strategi för att bli uthålligt tillväxtföretag med affärer i Europa, Nordamerika och Asien" säger Jesper Söderqvist, VD för Arcoma.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Arcomas VD Jesper Söderqvist,
Telefon: +46 470 70 69 81, E-mail: jesper.soderqvist at arcoma.se

Om Arcoma

Arcoma, med lång erfarenhet av branschen, är en ledande leverantör av integrerade digitala röntgensystem med hög kvalitet och avancerad teknik. Arcomas produkter erbjuder den senaste digitala bildtekniken kombinerat med tekniskt avancerade rörliga positioneringssystem, vilket tillsammans med ergonomisk skandinavisk design, erbjuder kunden kompletta, konfigurerbara och funktionella digitala röntgensystem. Bolagets produkter säljs via återförsäljare samt via OEM-kunder och det finns idag över 3 500 av Arcomas röntgensystem installerade i hela världen. Arcoma är listat på Nasdaq First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank.

För mer information om bolaget besök www.arcoma.se

(*) Källa: Ranking web of hospitals January 2015