Arcoma AB: Canon och Arcoma utvidgar samarbetet i Nordamerika

29 augusti 2018

PRESSRELEASE

Arcomas röntgensystem säljs i Nordamerika av Canons dotterbolag Virtual Imaging under produktnamnen RadPro Omnera 400A och 400T. Förutom genom Virtual Imagings egen organisation och distributörer kommer nu dessa produkter även kunna säljas av Canon Medical Systems USAs betydligt större organisation som förvärvades från Toshiba 2017. Detta  innebär en möjligt ökad marknadspenetration i Nordamerika för Arcomas produkter.  Flera betydande milstolpar har redan uppnåtts för att Arcomas röntgensystem skall kunna säljas även via denna Canonkanal. RadPro Omnera 400A och 400T är nu frisläppta för försäljning och marknadsförs av Canon Medical Systems USA som även kommer att visa Arcomas system på den amerikanska radiologimässan RSNA i november.

"Arcoma har under flera år samarbetat med Canons dotterbolag Virtual Imaging i Nordamerika. Med Canon Medical Systems USA:s tillskott till Virtual Imagings sälj och marknadsorganisation kommer vi att få tillgång till en stor marknadsorganisation för medicinsk bilddiagnostik i Nordamerika. Vi är i ett tidigt skede, men  det ser lovande ut för fortsatt tillväxt även bortom den ramorder som annonserades i juni. vilken kommer avropas senast under första halvåret 2019. Det är väldigt glädjande att även Canon Medical Systems USA valt att marknadsföra Arcomas röntgensystem och att de aktiviteter som vi genomfört tillsammans för att initiera denna nya kanal kommer i mål." kommenterar Arcomas VD, Jesper Söderqvist.

Om Arcoma

Arcoma, med lång erfarenhet av branschen, är en ledande leverantör av integrerade digitala röntgensystem med hög kvalitet och avancerad teknik. Arcomas produkter erbjuder den senaste digitala bildtekniken kombinerat med tekniskt avancerade rörliga positioneringssystem, vilket tillsammans med ergonomisk skandinavisk design, erbjuder kunden kompletta, konfigurerbara och funktionella digitala röntgensystem. Bolagets produkter säljs via återförsäljare samt via OEM-kunder och det finns idag över 3 500 av Arcomas röntgensystem installerade i hela världen. Arcoma är listat på Nasdaq First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank.

För mer information om bolaget besök www.arcoma.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Arcomas VD Jesper Söderqvist, Telefon: +46 470 70 69 81, E-mail: jesper.soderqvist at arcoma.se

180829 Canon och Arcoma utvidgar samarbete i Nordamerika