CLX Communications AB (publ): CLX Communications utser ny CFO

Stockholm, Sverige - CLX Communications AB (publ) - XSTO: CLX

CLX Communications AB, en ledande global leverantör av molntjänster för kundinteraktion via mobilen, meddelade idag att man utser Roshan Saldanha till ny Chief Financial Officer. Roshan kommer närmast från rollen som CFO på Tele2 Sverige AB och tillträder sin tjänst hos CLX den 5 mars 2019.

"Jag är väldigt glad att kunna välkomna Roshan Saldanha till CLX. Hans erfarenhet från en större internationell koncern blir ett värdefullt tillskott när vi nu ytterligare stärker bolaget och förbereder oss för fortsatt tillväxt", säger Oscar Werner, VD och koncernchef för CLX Communications AB. "Jag vill också passa på att varmt tacka Odd Bolin, vår avgående CFO, för hans mycket betydelsefulla insatser under de senaste åren."

Roshan Saldanha har arbetat inom Tele2 sedan 2007 och blev CFO för Tele2 Sverige 2016. Innan Tele2 arbetade han med en rad internationella finansiella projekt för Arthur Andersen och Kinnevikgruppen. Han är utbildad till Chartered Accountant vid Institute of Chartered Accountants of India och har en Masters of Commerce examen från University of Mumbai.

"Jag är mycket glad över att få vara en del av CLX fortsatta resa. Jag ser CLX som ett av Sveriges mest framgångsrika techbolag. Företaget har på tio år växt till nära 4 miljarder SEK i omsättning med EBITDA över 300 miljoner SEK och nära 500 anställda. Det är en väldigt imponerande bedrift och jag ser fram emot att utveckla företaget vidare tillsammans med den övriga ledningen. Marknaden utvecklas snabbt och bolaget är väl positionerat med innovativa produkter för meddelanden, rösttjänster och individanpassad video", säger Roshan Saldanha.

För ytterligare information vänligen kontakta

Thomas Heath
Strategichef och ansvaring för investerarrelationer
CLX Communications AB (publ)
Mobil: +46-722 45 50 55
E-post: thomas.heath@clxcommunications.com

Om CLX Communications

CLX Communications (CLX) är en ledande global leverantör av molnbaserade kommunikationstjänster till företag och mobiloperatörer. CLX mobila kommunikationstjänster gör det möjligt för företag att snabbt, säkert och kostnadseffektivt nå sina kunder genom mobila meddelandetjänster, rösttjänster och video. CLX plattform används för affärskritisk kommunikation över hela världen, och företaget har vuxit med lönsamhet sedan det grundades 2008. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige, samt närvaro i ytterligare 20 länder.

CLX Communications aktie är noterad på Nasdaq Stockholm: XSTO:CLX.

Informationen lämnades för offentliggörande genom ovanstående kontaktaktpersons försorg den 12 december 2018 kl 08:45 CET.

121218_Ny_CFO_SWE