DFDS A/S: TILDELING AF AKTIEOPTIONER

selskabsmeddelelse

DFDS' aktieoptionsprogram er en del af vores bestræbelser på at fremme en virksomhedskultur, der lægger vægt på at skabe og belønne resultater.

I overensstemmelse med DFDS' retningslinjer for aflønning af bestyrelse og direktion, vedtaget på den ordinære generalforsamling den 21. marts 2017, er d.d. tildelt Niels Smedegaard, CEO, 58.497 stk. aktieoptioner og Torben Carlsen, CFO, 43.872 stk. aktieoptioner. Der er endvidere tildelt i alt 150.423 stk. aktieoptioner til en række ledende medarbejdere.

Aktieoptionerne modnes med 1/36 pr. måned fra og med februar 2019 og kan udnyttes i perioden fra februar 2022 til februar 2024. Udnyttelseskursen er opgjort som den gennemsnitlige aktiekurs de 20 børsdage forud for og inklusive den 6. februar 2019 tillagt 10%, hvilket giver en udnyttelseskurs på DKK 335 pr. aktie á nominelt DKK 20. Optionerne er afdækket gennem selskabets beholdning af egne aktier. Den teoretiske værdi af aktieoptionerne udgør DKK 8,6 mio., opgjort efter Black-Scholes-modellen som beskrevet i DFDS' seneste årsrapport.

Kontakt:
Torben Carlsen, CFO: +45 33 42 32 01

Søren Brøndholt Nielsen, IR: +45 33 42 33 59

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act.

DK_OMX_NO_04_07_02_2019_Optioner