Rovio Entertainment ja Suomen UNICEF yhteistyöhön tukemaan UNICEFin globaalia koulutustyötä

Lehdistötiedote                                                                                                           22.5.2019

Rovio Entertainment ja Suomen UNICEF yhteistyöhön tukemaan UNICEFin globaalia koulutustyötä

Roviosta tulee ensimmäinen pilottikumppani Suomen UNICEFin kehittämälle uudelle lahjoitusmallille

Rovio Entertainment tulee olemaan ensimmäinen pilottikumppani Suomen UNICEFin kehittämälle Staff for UNICEF -henkilöstölahjoituskonseptille. Staff for UNICEF on vaikuttava lahjoitusmalli, joka tarjoaa Rovion työntekijöille mahdollisuuden säännöllisesti tukea UNICEFin koulutustyötä ennalta sovitulla summalla. Rovio tuplaa kunkin lahjoituksen ja lisää sen työntekijän lahjoittamaan kuukausisummaan. Pilottivaiheen aikana Rovio osallistuu lahjoitusmallin kehittämiseen Suomen UNICEFin kanssa.

''Rovion yli 400 työntekijää edustavat 40:tä eri kansalaisuutta, ja nuorten tyttöjen tukeminen ja innostaminen digitaalisuuden, teknologian ja elämäntaitojen opiskeluun on meille erityisen lähellä sydäntä,'' kertoo Rovion toimitusjohtaja Kati Levoranta.

Osana yhteistyötä Rovio tukee UNICEFin Salmaïtou Senegal -hanketta. Hankkeen tarkoituksena on tarjota nuorille tytöille mahdollisuuksia opiskella digitaalisia taitoja, kuten koodausta sekä sovellus- ja verkkokehitystä. Hankkeen myötä senegalilaiset tytöt voivat myös oppia sosiaalista yrittäjyyttä sekä ajattelemaan innovatiivisesti. UNICEFin hanke sisältää mahdollisesti tyttöjen oppimisen tukemista myös roviolaisten mentoroinnin ja opetuksen kautta.

''Teknologia- ja mobiilipeliteollisuudella on yleisesti parannettavaa sukupuolijakauman tasavertaisuuden suhteen. Alaan liittyvät yleiset väärinymmärrykset estävät nuoria naisia tulemaan alalle. Vähävaraisimmissa maissa murrosikäisille tytöille esteet ovat erityisen suuret. Yhdessä Suomen UNICEFin kanssa haluamme tehdä osamme sukupuoleen liittyvän eriarvoisuuden vähentämiseksi. Samalla olen iloinen voidessamme tukea UNICEFin laajempaa työtä maailmanlaajuisen koulutuksen hyväksi,'' Levoranta jatkaa.

''Olemme erittäin innoissamme yhteistyöstä Rovion kanssa,'' kertoo Marja-Riitta Ketola, Suomen UNICEFin pääsihteeri. ''Rovion tukema yhteistyö antaa nuorille tytöille mahdollisuuden tulla osaksi yhteiskuntaa. Laadukkaan koulutuksen ja digitaalisten taitojen sekä parempien elämäntaitojen avulla tytöt löytävät helpommin töitä, voivat tukea perheitään rahallisesti ja näin toivottavasti onnistuvat katkaisemaan köyhyyden kierteen. Nuorten tukeminen on yksi parhaimmista tavoista taistella köyhyyttä ja sukupuolisuuteen liittyvää eriarvoisuutta ja syrjintää vastaan.''

Rovio Twitter: https://twitter.com/Rovio
Rovio Facebook: https://www.facebook.com/RovioEntertainment/

Lisätietoja:

Rovio:
Minna Eloranta
Viestintäpäällikkö
minna.eloranta@rovio.com
050-486 2017

Suomen UNICEF:
Hanna-Leena Markus
Avainasiakasvastaava