ZETADISPLAY HAR FRAMGÅNGSRIKT EMITTERAT ETT OBLIGATIONLÅN OM SEK 300 MILJONER

Malmö - ZetaDisplay AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ZETA) har framgångsrikt emitterat 3,5-åriga seniora icke-säkerställa SEK-denominerade obligationer om SEK 300 miljoner under ett rambelopp om SEK 500 miljoner. Transaktionen var väl övertecknad med ett brett intresse från nordiska institutionella investerare. Obligationerna har en rörlig ränta om STIBOR 3 månader + 4,75 procent per år och förfaller i mars 2023. ZetaDisplay avser att ansöka om upptagande till handel av obligationerna på Nasdaq Stockholm Corporate Bond List.

”Vi är väldigt nöjda med det starka intresset som mottogs av obligationsinvesterare runt om i Norden. Genom att ge ut vår första obligation kan vi dra fördel av det starka momentum som vi har i vår verksamhet och stödjer våra ansträngningar att ytterligare stärka vår ledande position inom Digital Signage. Emissionslikviden från obligationen ger oss en mer flexibel finansieringsstruktur för att leverera på accelerationen av ZetaDisplays internationella expansion”, avslutar CFO Ola Burmark.

Nordea har agerat som sole bookrunner och finansiell rådgivare och Advokatfirman Vinge har agerat som legal rådgivare i transaktionen.

Malmö, 12 september 2019

Denna information är sådan som ZetaDisplay AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Per Mandorfs försorg, för offentliggörande den 12 september 2019 kl 15:30.

För vidare information, vänligen kontakta:

Ola Burmark, CFO
Telefon +46 708-21 57 86
Email ola.burmark@zetadisplay.com

Per Mandorf, VD och koncernchef
Telefon +46 704-25 82 34
Email per.mandorf@zetadisplay.com

Daniel Oelker, CCO
Telefon +46 708-45 80 54
Email daniel.oelker@zetadisplay.com

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är en totalleverantör av visuella kommunikationslösningar för att påverka beteende i en fysisk butiks- eller kontorsmiljö. Bolaget grundar sin verksamhet på en djup förståelse av mänskligt handlande i beslutssituationer. ZetaDisplay levererar sina insikter med hjälp av en smart teknisk plattform som genererar engagerande digitala skärmlösningar. Det totala erbjudandet omfattar strategi, planering, mjukvara, hårdvara, installation samt innehållsproduktion, analys, teknisk support och tjänster.

ZetaDisplay har sitt säte i Malmö. Bolaget omsätter 400 MSEK och sysselsätter 140 medarbetare vid åtta kontor i sex europeiska länder. Bolaget övervakar och servar hos kund över 50 000 installationer på 50 marknader. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.

Mer information på www.zetadisplay.com

ZetaDisplay emitterar obligationslån om 300MSEK