ZetaDisplay får ny order från Hurtigruten om 22 MSEK

Malmö - ZetaDisplay AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ZETA) har tecknat en ny order för Digital Signage-installationer genom sitt norska dotterbolag med Hurtigruten AS, världens största kryssnings­operatör för expeditionsresor. Ordern har ett totalt kontraktsvärde om 22 miljoner kronor under de kommande fem åren. Installationen avser Hurtigrutens fartyg MS Fridtjof Nansen som beräknas att segla sin jungfruresa våren 2020.

"Det tredje viktiga Hurtigruten kontraktet inom de senaste två åren visar hur utmärkta leveranser och kundservice hänger ihop", kommenterar Per Mandorf, VD och koncernchef. "Det visar också att internationella kunder med komplexa Digital Signage uppdrag fortsätter ta mark som vi har analyserat i vår affärsstrategi – stort grattis till den norska organisationen", avslutar Per Mandorf.

Malmö, 17 september 2019

Denna information är sådan information som ZetaDisplay AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Per Mandorfs försorg, för offentliggörande den 17 september 2019 kl 08:00.

För vidare information, vänligen kontakta:

Per Mandorf, VD och koncernchef
Telefon +46 704-25 82 34
E-mail per.mandorf@zetadisplay.com

Ola Burmark, CFO
Telefon +46 708-21 57 86
E-mail ola.burmark@zetadisplay.com

Daniel Oelker, CCO
Telefon +46 708-45 80 54
E-mail daniel.oelker@zetadisplay.com

Om Hurtigruten

Hurtigruten är världsledande inom expeditionsresor, med en stadig växande flotta av små, specialbyggda fartyg som utforskar destinationer som Antarktis, Arktis, Sydamerika, Alaska, Grönland, Svalbard och andra destinationer. Bolaget har sedan 1893 seglat originalruten Bergen till Kirkenes, ofta kallad världens vackraste sjöresa. Hurtigruten räknas som världens grönaste kryssningsoperatör, och företagets vision är att erbjuda världsledande resor som är säkra, unika, aktiva, hållbara och ger minnen för livet.

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är en totalleverantör av visuella kommunikationslösningar för att påverka beteende i en fysisk butiks- eller kontorsmiljö. Bolaget grundar sin verksamhet på en djup förståelse av mänskligt handlande i beslutssituationer. ZetaDisplay levererar sina insikter med hjälp av en smart teknisk plattform som genererar engagerande digitala skärmlösningar. ZetaDisplay har sitt säte i Malmö. Bolaget omsätter 400 MSEK och sysselsätter 140 medarbetare vid åtta kontor i sex europeiska länder. Bolaget övervakar och servar hos kund över 50 000 installationer på 50 marknader. Aktien är noterad på Stockholmsbörsen Nasdaq [ZETA]. Mer information på www.zetadisplay.com

190917 ZD_Order Hurtigruten SWE