UTFALL AV NYTTJANDE AV TECKNINGSOPTIONER I ZETADISPLAY (ZETA TO 1)

Malmö - ZetaDisplay AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ZETA) meddelar att den 30 september 2019 avslutades den sista nyttjandeperioden för ZETA TO 1. Totalt nyttjades 499 969 teckningsoptioner för teckning av 524 967 stamaktier till teckningskurs 11,43 SEK per stamaktie. Nyttjandegraden uppgick således till 99,4 procent och genom teckningsoptionerna tillförs ZetaDisplay därmed 6,0 MSEK före emissionskostnader.

Nyttjade teckningsoptioner har ersatts med interimsaktier (IA) i väntan på registreringen hos Bolagsverket. Omvandling av interimsaktier till stamaktier beräknas ske om cirka två veckor.

Antal aktier och aktiekapital

Genom nyttjandet av teckningsoptioner ökar antalet stamaktier i ZetaDisplay med 524 967 aktier från 26 275 044 till 26 800 011 stamaktier. Aktiekapitalet ökar med 524 967 SEK från 26 275 044 SEK till 26 800 011 SEK.

För vidare information, vänligen kontakta:

Ola Burmark, CFO
Telefon +46 708-21 57 86
E-mail ola.burmark@zetadisplay.com

Per Mandorf, VD och koncernchef
Telefon +46 704-25 82 34
Email per.mandorf@zetadisplay.com

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är en totalleverantör av visuella kommunikationslösningar för att påverka beteende i en fysisk butiks- eller kontorsmiljö. Bolaget grundar sin verksamhet på en djup förståelse av mänskligt handlande i beslutssituationer. ZetaDisplay levererar sina insikter med hjälp av en smart teknisk plattform som genererar engagerande digitala skärmlösningar. Det totala erbjudandet omfattar strategi, planering, mjukvara, hårdvara, installation samt innehållsproduktion, analys, teknisk support och tjänster.

ZetaDisplay har sitt säte i Malmö. Bolaget omsätter 400 MSEK och sysselsätter 140 medarbetare vid åtta kontor i sex europeiska länder. Bolaget övervakar och servar hos kund över 50 000 installationer på 50 marknader. Aktien är noterad på Stockholmsbörsen Nasdaq [ZETA].

Mer information på www.zetadisplay.com

Utfall av nyttjande av teckningsoptioner