Immunicum AB (publ) meddelar att Peter Hein har utsetts till tillförordnad finanschef

13 maj 2020

Immunicum AB (publ) meddelar idag att Peter Hein har utsetts till tillförordnad finanschef och tillträder sin tjänst den 18 maj 2020. Rekryteringsprocessen för en permanent finanschef pågår. Som tidigare meddelats kommer Michaela Gertz att lämna sin tjänst som finanschef på Immunicum under det andra kvartalet.

”Jag är glad att Peter med sin breda bakgrund från life science-industrin i kombination med en djup finansiell kunskap kan stötta oss i det här läget. Det skapar både förutsättningar för en smidig överlämning med Michaelas stöd och tillräckligt med tid till att genomföra rekryteringen av en permanent ersättare”, säger Alex Karlsson-Parra, tf VD för Immunicum.

Peter Hein har lång erfarenhet från ledande befattningar inom bland annat life science-industrin. Han har arbetat som CFO på Q-Med och Biolipox (Orexo) och vice president och CFO på BioArctic AB. Han har också varit CFO samt VD på Granngården. Hans bakgrund är inom ekonomi och finans, bland annat från Ericsson och Swedish Match.

För mer information, kontakta:

Alex Karlsson-Parra, tf vd, Immunicum
E-post: info@immunicum.com

Michaela Gertz, Finanschef, Immunicum
E-post: info@immunicum.com

INVESTOR RELATIONS

Jonas Rodny and Carolin Wiken
Paues Åberg Communications
Telephone: +46 190 90 51
E-mail: ir@immunicum.com

Om Immunicum AB (publ) Immunicum etablerar ett unikt angreppssätt inom immunonkologi genom utveckling av lagringsbara allogena cellbaserade terapier. Vårt mål är att bekämpa cancer genom att aktivera och stärka patientens eget immunförsvar, och därmed förbättra överlevnad och livskvalitet.  Bolagets huvudprodukt ilixadencel, som består av pro-inflammatoriska allogena dendritiska celler, har potentialen att bli en grundkomponent i moderna kombinationsbehandlingar i flertalet solida tumörindikationer. Immunicum har utvärderat ilixadencel i flera olika kliniska studier, inklusive den nyligen avslutade explorativa fas II-studien MERECA inom njurcancer och bolaget går för närvarande mot klinisk utveckling i sen fas.  Immunicum är grundat och baserat i Sverige och är noterat på Nasdaq Stockholm. www.immunicum.com

20200513_Immunicum_CFO Announcement_SWE_Final