Handeln i Sdiptechs aktier inleds idag på Nasdaq Stockholm

11 juni 2021, 08:35

Handeln i Sdiptechs aktier inleds idag på Nasdaq Stockholm

Sdiptech AB (publ) meddelar att handeln i bolagets stamaktier av serie B och preferensaktier (”Aktierna”) idag inleds på Nasdaq Stockholms huvudmarknad.

”Sedan börsintroduktionen 2017 har Sdiptech närmre dubblat antalet medarbetare, etablerats ordentligt utanför Norden och haft en genomsnittlig årlig vinsttillväxt om 36 procent. Att vi nu klassificeras som ett Large Cap-bolag är extra roligt och ytterligare ett kvitto på den fina tillväxtresa som Sdiptech har haft de senaste åren. Listbytet till Nasdaq Stockholm är en kvalitetsstämpel, en milstolpe på vägen och ytterligare en byggsten i vår strategi mot fortsatt internationell tillväxt”, säger Jakob Holm, VD på Sdiptech.

Aktierna kommer att handlas i Large Cap-segmentet med oförändrade kortnamn (SDIP B respektive SDIP PREF) och ISIN-koder (SE0003756758 respektive SE0006758348). Det sker inte något erbjudande eller utgivande av nya aktier i samband med att Aktierna upptas för handel på Nasdaq Stockholms huvudlista. Aktieägare i Sdiptech behöver inte vidta några åtgärder i samband med listbytet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jakob Holm, VD, +46 761 61 21 91, jakob.holm@sdiptech.com
Bengt Lejdström, CFO, +46 702 74 22 00, bengt.lejdstrom@sdiptech.com
My Lundberg, Sustainability & IR Manager, +46 703 61 18 10, my.lundberg@sdiptech.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 juni 2021 kl. 08:35.

Sdiptechs stamaktie av serie B handlas under kortnamn SDIP B med ISIN-kod SE0003756758.
Sdiptechs preferensaktier handlas under kortnamn SDIP PREF med ISIN-kod SE0006758348.
Mer information finns på bolagets hemsida: www.sdiptech.com

Sdiptech är en teknikkoncern som förvärvar och utvecklar marknadsledande nischverksamheter som bidrar till att skapa mer hållbara, effektiva och säkra samhällen. Sdiptech omsätter ca 2 000 Mkr och har sitt säte i Stockholm.

Sdiptech_Nasdaq Stockholm_210611