Storaktionærmeddelelse

SELSKABSMEDDELELSE NR. 215
18. november 2021

Storaktionærmeddelelse

I henhold til §30 i lov om kapitalmarkeder oplyses det hermed, at ChemoMetec Holding A/S har meddelt ChemoMetec A/S, at ChemoMetec Holding A/S efter udlodning af i alt 1.616.100 aktier ejer mindre end 5% af aktiekapitalen og stemmerettighederne i ChemoMetec A/S.

Efter udlodningen besidder ChemoMetec Holding A/S i alt 183.900 aktier, svarende til 1,06% af aktiekapitalen og stemmerettighederne i ChemoMetec A/S.

Udlodningen af de i alt 1.616.100 aktier i ChemoMetec A/S er sket i tre lige store dele på 538.700 aktier til hver af de tre ejerselskaber af ChemoMetec Holding A/S.

Hver af de tre ejerselskaber besidder nu i alt 538.700 aktier, svarende til 3,10% af aktiekapitalen og stemmerettighederne i ChemoMetec A/S.

Eventuelle henvendelser:

Adm. direktør (CEO) Steen Søndergaard, ChemoMetec A/S
Telefon (+45) 4813 1020

Om ChemoMetec A/S

ChemoMetec udvikler, producerer og markedsfører instrumenter til celletælling og en lang række andre målinger. ChemoMetecs instrumenter markedsføres globalt inden for blandt andet farma, biotek og landbrug. ChemoMetec har nogle af verdens førende medicinalvirksomheder blandt sine kunder, herunder Novartis, Novo Nordisk, H. Lundbeck, Merck, AstraZeneca og Johnson & Johnson.

ChemoMetec blev etableret i 1997 og er børsnoteret på Nasdaq Copenhagen. Se også www.chemometec.com.

Vedhæftet fil

Announcement 215 - Major shareholder announcement