I maj lanseras Ellens nya varumärkesidentitet och produktdesign tillsammans med en uppgraderad produktportfölj. I och med implementeringen utökar Ellen sin distribution och tillgänglighet markant på den svenska marknaden.

Redan nu bekräftade listningar innebär att Apoteket AB lanserar samtliga åtta produkter både i sina fysiska apotek samt online. Apotek Hjärtat lanserar sju av åtta produkter i sina fysiska apotek samt alla online. Apotea, som är Sveriges enskilt största nätapotek lanserar samtliga åtta produkter.

Detta innebär att marknadens tre största apoteksaktörer kommer erbjuda Ellens produktsortiment med bred distribution både i sina fysiska butiker och online.

Utöver detta lanseras även sex av åtta produkter hos Apoteksgruppen som tidigare inte haft någon av Ellens produkter i sitt sortiment. Fyra av produkterna kommer finnas tillgängliga i de fysiska apoteken och två kommer finnas tillgängliga i ett tilläggssortiment för apoteken att beställa.

-Vi har fått ett mycket positivt mottagande för Ellens uppgraderade produktportfölj. Det känns otroligt roligt att den stora satsning vi gör resulterar i en markant förbättrad distribution på den svenska marknaden. I skrivande stund inväntar vi finala besked från ytterligare några aktörer i Norden och vår förhoppning är att även dessa är positiva, säger Charlotta Nilsson, vd på Ellen AB.

Utökad distribution kommer generera ökad synlighet och tillgänglighet för Ellens produktportfölj. Det i sin tur möjliggör ytterligare försäljningstillväxt.

- Ett fantastiskt Team Ellen har tillsammans jobbat hårt för att få den här lanseringen och alla detaljer på plats. Vi ser mycket fram emot att inom kort äntligen få implementera allt det nya i fysiska butiker och online. Nästa steg är att även lansera detta på fler marknader, där Tyskland står näst på tur efter Norden, säger Charlotta Nilsson.

Kontaktperson:
Charlotta Nilsson, vd på Ellen AB
Telefon 08-412 10 00, info@ellen.se

Om Ellen
Ellen är ett svenskt Fem-Tech bolag med ursprung inom forskning och utveckling med en mångårig och unik kunskap inom probiotika och kvinnlig intimhälsa. Ellen tillhandahåller innovativa naturliga premiumprodukter inom intimhälsa. Ellens produkter hjälper till att upprätthålla ett balanserat pH-värde i underlivet genom livets alla faser. Ellen erbjuder bland annat patenterade probiotikaprodukter för att förbättra kvinnors intimhälsa. Produkterna säljs och marknadsförs genom ett globalt nätverk av distributörer samt i egen regi. Ellen är noterat på Nasdaq First North Growth Market (Ticker: ELN). Erik Penser Bank är bolagets Certified Adviser, kontaktuppgifter: telefon 08-463 83 00, eller via e-post certifiedadviser@penser.se. För ytterligare information om bolaget: www.ellen.se

2022-03-18 Ellen AB utökar distributionen av sin produktportfölj i samband med lanseringen av sin nya identitet i maj