Omtale af videregivelse af intern viden

MEDDELELSE NR. 225

13. juli 2022

Omtale af videregivelse af intern viden

Der har i dag i medierne været omtale af en en sag vedrørende videregivelse af intern viden om Chemo-Metec A/S.

Omtalen har fundet sted i forbindelse med, at der er sket domfældelse i sagen, som omhandler uretmæssig videregivelse af intern viden vedrørende en forestående positiv selskabsmeddelelse fra ChemoMetec A/S.

Videregivelsen er sket efter Nasdaq Copenhagens lukning den 17. marts 2021 af administrerende direktør Steen Søndergaards hustru og vedrører en opjustering, som blev offentliggjort inden børsens åbning den følgende dag.

Hverken ChemoMetec A/S eller Steen Søndergaard har været part i sagen.

Steen Søndergaard og hans hustru har ikke ejet og ejer ikke aktier i ChemoMetec A/S og har således ikke opnået økonomisk gevinst af videregivelsen af oplysninger.

Steen Søndergaard har ikke været bekendt med hustruens videregivelse af oplysninger, og bestyrelsen har fortsat fuld tillid til den administrerende direktør.

ChemoMetec A/S har ikke yderligere kommentarer til sagen.

Bestyrelsesformand Niels Thestrup, ChemoMetec A/S
Telefon: (+45) 3370 2000

Om ChemoMetec A/S

ChemoMetec udvikler, producerer og markedsfører instrumenter til celletælling og en lang række andre målinger. ChemoMetecs instrumenter markedsføres globalt inden for blandt andet farma, biotek og landbrug. ChemoMetec har nogle af verdens førende medicinalvirksomheder blandt sine kunder, herunder Novartis, Novo Nordisk, H. Lundbeck, Merck, AstraZeneca og Johnson & Johnson.

ChemoMetec blev etableret i 1997 og er børsnoteret på Nasdaq Copenhagen. Se også www.chemometec.com

Vedhæftet fil

Announcement 225 - Disclosure of inside information 13 July 22