dLab erhåller nya beställningar av dInsight Analytics Platform

Lund 2022-08-19

Beställningarna omfattar leveranser av Dlaboratory Sweden ABs (publ) applikationer dAnalyzer för ökad leveranssäkerhet och dQuality för avancerad övervakning av elkvalitet och kapacitetsnyttjande. Båda applikationerna är delkomponenter i dLabs skalbara IT-plattform dInsight Analytics Platform för kostnadseffektiv övervakning av elnätet.

dLabs plattform ökar elnätsföretagens flexibilitet för framtida förändringar eftersom man får tillgång till de senaste landvinningarna inom avancerade beslutsstöd, inte minst stödjer dLabs plattform utbyggnationen av förnybar elproduktion.

Falkenberg Energi är aktiv användare av dLabs platform sedan fler år. Falkenberg Energi bygger nu ytterligare ut sitt elnät och beställer motsvarande utökning av dLabs applikationer dAnalyzer och dQuality.

En av Sveriges största solparksanläggningar ligger belägen i Sjöbo kommun. Solceller, stora såväl som små anläggningar, påverkar ett elnät på flera sätt och för att öka förståelsen för hur, väljer dLabs kund Sjöbo Elnät att komplettera befintlig installation med dQuality.

För mer information vänligen kontakta:

Henrik Winberg, COO dLab, Tel: 076-3248948, henrik.winberg@dlaboratory.com

Om Dlaboratory Sweden AB (publ) - https://dlaboratory.com

Dlaboratory Sweden AB (publ) är en cleantech grupp som erbjuder en intelligent digital plattform som skapar förutsättningar för energisektorn att bidra till framtidens hållbara samhälle. Genom intelligent analys av elnätet och förutsättningar för datadrivna beslut, skapas möjligheter till ett moderniserat arbetssätt och ett mer motståndskraftigt elnät. dLabs kommersiella verksamhet startade 2015 och bolaget har sitt säte i Lund.

Bolagets aktie (DLAB) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är G&W Fondkommission, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50.