Håkan Sigfridsson återinträder som VD i Cortus Energy AB

Håkan Sigfridsson är nu åter i tjänst efter en kortare tids sjukskrivning. Styrelsen har beslutat att Håkan återinsätts som VD och att Rolf Ljunggren återgår som vice VD med omedelbar verkan.

För ytterligare information avseende Cortus Energy, kontakta styrelseordförande Per-Olov Norberg

www.cortus.se

Om Cortus Energy

Cortus Energy AB utvecklar och marknadsför den unika WoodRoll®-teknologin som förgasar biomassa på ett nytt innovativt sätt som resulterar i en rad unika fördelar gentemot all annan befintlig förgasningsteknik. Med den patenterade WoodRoll®-teknologin kan Cortus Energy erbjuda gröna energilösningar för kraft-, industri- och transportapplikationer. WoodRoll® har stor bränsleflexibilitet, vilket gör att processen kan utnyttja lågvärdiga förnybara bränslen utan att kompromissa med processprestandan. Cortus Energy har idag två WoodRoll®-anläggningar, en testanläggning i Köping sedan 2011 och en kommersiell anläggning i Höganäs under uppstart 2022. Cortus Energys aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market. Mangold Fondkommission AB, e-post: ca@mangold.se, 08-503 015 50, är bolagets Certified Adviser.

Håkan Sigfridsson återinträder som VD i Cortus Energy AB