Press- och analytikermöte

Onsdagen den 8 februari 2023, kl. 08:00, publiceras Bilias delårsrapport för fjärde kvartalet 2022. Samma dag arrangerar Bilia press- och analytikermöte via Financial Hearings, där CEO Per Avander och CFO Kristina Franzén presenterar rapporten och svarar på frågor.

Presentationen börjar kl. 09:00. Om du önskar att delta via webcasten gå in på länk nedan, via webcasten finns möjlighet att ställa skriftliga frågor.
Bilia Q4 Report 2022 (financialhearings.com)

Om du önskar ställa muntliga frågor via telefonkonferens registrerar du dig via länken nedan. Efter registreringen får du telefonnummer och ett konferens-ID för att logga in till konferensen. Via telefonkonferensen finns möjlighet att ställa muntliga frågor.
Call Access (financialhearings.com)

Göteborg den 25 januari 2023
Bilia AB (publ)

För information vänligen kontakta:
Carl Fredrik Ewetz, Investor Relations, 010-497 07 73, carl.fredrik.ewetz@bilia.se
Per Avander, VD och koncernchef, 010-497 70 00, per.avander@bilia.se
Kristina Franzén, CFO, 010-497 73 40, kristina.franzen@bilia.se

Bilia är en av Europas största bilåterförsäljare med en ledande position inom service och försäljning av personbilar, transportbilar och lastbilar samt tilläggstjänster såsom finansiering och försäkring. Bilia har cirka 150 anläggningar i Sverige, Norge, Luxemburg och Belgien samt två auktionssajter, en i Sverige och en i Norge. Bilia omsatte cirka 35 mdkr år 2021 och hade cirka 5 300 anställda.

Bilias Serviceaffär omfattar ett väl utvecklat sortiment av tjänster och servicekoncept som utvecklas kontinuerligt för att förenkla bilägandet för kunderna. Bilia erbjuder tillbehör och reservdelar, originalservice och reparationer, däckhotell, fälgrenovering, bilglasreparationer och andra verkstadstjänster, butiksförsäljning och e-handel.

Bilias Bilaffär omfattar försäljning av nya och begagnade person, transport och lastbilar samt tilläggstjänster såsom finansiering och försäkring. Bilia säljer personbilar av märket Volvo, BMW, Toyota, Mercedes-Benz, Volkswagen, Audi, Renault, Lexus, MINI, Porsche, Skoda, Seat, Cupra, Nissan, Dacia, Smart, Alpine, Jaguar, Land Rover och XPENG samt transportbilar av märket Renault, Toyota, Mercedes-Benz, Volkswagen, Nissan och Dacia och lastbilar av märket Mercedes-Benz.

Bilias Drivmedelsaffär omfattar försäljning av drivmedel och biltvätt i Sverige.

Press- och analytikermöte