Styrelseordföranden i Cortus Energy AB meddelar teckning i konvertibelemissionen samt avger ett 6 månaders lånelöfte

Styrelseordföranden i Cortus Energy AB, Per-Olov Norberg, har slutit avtal avseende lånelöfte med Cortus Energy AB med ett belopp om 15 MSEK, till marknadsmässiga villkor. Avtalet träder i kraft fr o m 28 september 2023 och sträcker sig fram t o m 31 mars 2024.

Per-Olov Norberg har i tillägg till sitt tidigare stora engagemang som huvudägare i Cortus även meddelat att han ämnar delta i den pågående konvertibelemissionen med sin pro rata andel om ca 4 MSEK. Cortus Energys nya styrelseledamot Lars-Olof Svensson deltar med 500 000 kr och övriga styrelseledamöter undersöker sina möjligheter att teckna.

För ytterligare information avseende Cortus Energy, kontakta:

Rolf Ljunggren, tf VD
Tel: +46 8 588 866 30
www.cortus.se

Denna information är sådan information som Cortus Energy AB är skyldiga att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 28 september 2023 kl. 08.55 CET.

Om Cortus Energy

Cortus Energy AB utvecklar och marknadsför den unika WoodRoll®-tekniken vilken förgasar biomassa på ett nytt innovativt sätt som resulterar i en rad unika fördelar gentemot all annan befintlig förgasningsteknik. Med den patenterade WoodRoll®-tekniken kan Cortus Energy erbjuda gröna energilösningar för kraft-, industri- och transporttillämpningar. WoodRoll® har stor bränsleflexibilitet, vilket innebär att processen kan utnyttja lågvärdiga förnybara bränslen utan att kompromissa med processprestanda. Cortus Energy har idag två WoodRoll® anläggningar, en testanläggning i Köping sedan 2011 och en kommersiell anläggning i Höganäs.

Cortus Energys aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market. Mangold Fondkommission AB, e-post: ca@mangold.se, 08-503 015 50, är bolagets Certified Adviser.

Närståendetransaktion i Cortus Energy AB