Rovio Entertainment Oyj: Rovio Entertainment Oyj:n vähemmistöosakkeiden lunastamista koskevaan välimiesmenettelyyn on määrätty välimiesoikeus

Rovio Entertainment Oyj        Pörssitiedote        8.11.2023 klo 8.45

Sega Europe Limited (”Sega”) on 1.9.2023 hakenut Rovio Entertainment Oyj:n (”Rovio”) vähemmistöosakkeita koskevan lunastusmenettelyn aloittamista toimittamalla hakemuksen välimiesoikeuden määräämiseksi ja osakeyhtiölain 18 luvun 3 §:ssä tarkoitetun välimiesmenettelyn käynnistämiseksi saadakseen omistukseensa kaikki Rovion liikkeeseen lasketut ja ulkona olevat osakkeet. Sega on osakeyhtiölain 18 luvun 5 §:n mukaisesti antanut välimiesoikeuden määräämistä ja välimiesmenettelyn käynnistämistä koskevan hakemuksensa tiedoksi 29.9.2023.

Sega on saanut tiedon, että Keskuskauppakamarin lunastuslautakunta on määrännyt kolmijäsenisen välimiesoikeuden Rovion vähemmistöosakkeiden lunastamista koskevaan välimiesmenettelyyn. Välimiesoikeuden jäsenet ovat asianajaja Ulla Vuokila (puheenjohtaja), varatuomari Lauri Länsman ja asianajaja Teemu Taxell.

ROVIO ENTERTAINMENT OYJ

Lisätietoja:

Alexandre Pelletier-Normand

RovioIR@rovio.com

Jakelu:

Nasdaq Helsinki Ltd

Rovio lyhyesti:

Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen mobiilipeleihin keskittyvä peliyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä, joita on ladattu jo yli 5 miljardia kertaa. Rovio tunnetaan parhaiten Angry Birds -brändistään, joka sai alkunsa mobiilipelistä vuonna 2009 ja on sittemmin laajentunut peleistä lisensoinnin kautta erilaisiin viihde-, animaatio- ja kuluttajatuotekategorioihin. Rovio on tuottanut Angry Birds -elokuvan vuonna 2016, ja jatko-osa, Angry Birds -elokuva 2 julkaistiin vuonna 2019. Rovio tarjoaa useita mobiilipelejä, ja yhtiöllä on kahdeksan pelistudiota – yksi Espoossa (Suomi), yksi Tukholmassa (Ruotsi), yksi Kööpenhaminassa (Tanska), yksi Barcelonassa (Espanja), kaksi Montrealissa ja yksi Torontossa (Kanada). Studioihin lukeutuu myös vuonna 2021 ostettu tytäryhtiö Ruby Games Izmirissä (Turkki). Suurin osa henkilöstöstä on Suomessa, jossa myös Rovion pääkonttori sijaitsee. Rovio on listattu NASDAQ Helsingin päälistalla tunnuksella ROVIO. Sega Europe Limited on hankkinut yli 90 prosenttia Rovion liikkeeseen lasketuista ja ulkona olevista osakkeista ja tulee poistamaan yhtiön NASDAQ Helsinki Oy:n pörssilistalta, kun se on sovellettavien lakien mukaan sallittua.