Rovio Entertainment Oyj: Rovion taloudellinen raportointi ja yhtiökokous vuonna 2024

Rovio Entertainment Oyj                 Pörssitiedote          8.12.2023 klo 14.35

Rovio Entertainment Oyj: Rovion taloudellinen raportointi ja yhtiökokous vuonna 2024

Rovio Entertainment Oyj julkaisee taloudelliset raporttinsa vuonna 2024 seuraavasti:

- Tilinpäätöstiedote tilivuodelta 2023 torstaina 14.3.2024
- Puolivuotiskatsaus tammi–kesäkuulta 2024 perjantaina 9.8.2024

Rovion varsinainen yhtiökokous on suunniteltu pidettäväksi perjantaina 19.4.2024.

Vuoden 2023 tilinpäätöstiedotteen ja muiden taloudellisten raporttien julkaiseminen on riippuvainen Rovion osakkeiden pörssilistalta poistamisen ajankohdasta. Kyseiset raportit julkaistaan vain, jos siihen on lainsäädännöllinen vaatimus. Myös taloudellisen raportoinnin aikataulu ja suunniteltu yhtiökokouspäivä voivat muuttua Rovion osakkeiden pörssilistalta poistamisen vuoksi.

ROVIO ENTERTAINMENT OYJ

Lisätietoja:
René Lindell, talousjohtaja
RovioIR@rovio.com
040 730 3442 (sijoittajasuhdepuhelin)

Rovio lyhyesti:
Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen mobiilipeleihin keskittyvä peliyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä, joita on ladattu jo yli 5 miljardia kertaa. Rovio tunnetaan parhaiten Angry Birds -brändistään, joka sai alkunsa mobiilipelistä vuonna 2009 ja on sittemmin laajentunut peleistä lisensoinnin kautta erilaisiin viihde-, animaatio- ja kuluttajatuotekategorioihin. Rovio on tuottanut Angry Birds -elokuvan vuonna 2016, ja jatko-osa, Angry Birds -elokuva 2 julkaistiin vuonna 2019. Rovio tarjoaa useita mobiilipelejä, ja yhtiöllä on seitsemän pelistudiota – yksi Espoossa (Suomi), Tukholmassa (Ruotsi), Kööpenhaminassa (Tanska), Barcelonassa (Espanja), Montrealissa ja Torontossa (Kanada) sekä tytäryhtiö Ruby Games Izmirissä (Turkki). Suurin osa henkilöstöstä on Suomessa, jossa myös Rovion pääkonttori sijaitsee. Rovio on listattu NASDAQ Helsingin päälistalla tunnuksella ROVIO. Sega Europe Limited on hankkinut yli 90 prosenttia Rovion liikkeeseen lasketuista ja ulkona olevista osakkeista ja tulee poistamaan yhtiön NASDAQ Helsinki Oy:n pörssilistalta, kun se on sovellettavien lakien mukaan sallittua. (www.rovio.com )