Rovio Entertainment Oyj: Sega Europe Limited on saanut omistusoikeuden Rovio Entertainment Oyj:n vähemmistöosakkeisiin, ja Rovion osakkeet poistetaan Nasdaq Helsingin pörssilistalta

Rovio Entertainment Oyj        Pörssitiedote        22.1.2024 klo 18:30

Sega Europe Limited (”Sega”) on asettanut vakuuden, jonka Keskuskauppakamarin lunastuslautakunnan nimeämä välimiesoikeus on hyväksynyt Rovio Entertainment Oyj:n (”Rovio”) vähemmistöosakkeita koskevan lunastusmenettelyn yhteydessä. Sega on siten saanut omistusoikeuden kaikkiin Rovion osakkeisiin osakeyhtiölain 18 luvun 6 §:n mukaisesti. Kun vakuus on asetettu ja vähemmistöosakkeiden omistusoikeus siirretty, lunastusmenettelyn osapuolina olevilla Rovion vähemmistöosakkailla on oikeus saada ainoastaan lunastushinta ja siitä mahdollisesti maksettava korko.

Nasdaq Helsinki Oy (”Nasdaq Helsinki”) on Rovion hakemuksesta päättänyt 19.12.2023, että Rovion osakkeet poistetaan Nasdaq Helsingin pörssilistalta sen jälkeen, kun Sega on saanut osakeyhtiölain mukaisessa vireillä olevassa lunastusmenettelyssä omistusoikeuden kaikkiin Rovion osakkeisiin. Rovion osakkeet poistetaan Nasdaq Helsingin pörssilistalta tänään Nasdaq Helsingin julkaiseman erillisen tiedotteen mukaisesti.

ROVIO ENTERTAINMENT OYJ

Lisätietoja:

Alexandre Pelletier-Normand

RovioIR@rovio.com

Jakelu:

Nasdaq Helsinki Ltd

Rovio lyhyesti:

Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen mobiilipeleihin keskittyvä peliyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä, joita on ladattu jo yli 5 miljardia kertaa. Rovio tunnetaan parhaiten Angry Birds -brändistään, joka sai alkunsa mobiilipelistä vuonna 2009 ja on sittemmin laajentunut peleistä lisensoinnin kautta erilaisiin viihde-, animaatio- ja kuluttajatuotekategorioihin. Rovio on tuottanut Angry Birds -elokuvan vuonna 2016, ja jatko-osa, Angry Birds -elokuva 2 julkaistiin vuonna 2019. Rovio tarjoaa useita mobiilipelejä, ja yhtiöllä on seitsemän pelistudiota – yksi Espoossa (Suomi), Tukholmassa (Ruotsi), Kööpenhaminassa (Tanska), Barcelonassa (Espanja), Montrealissa ja Torontossa (Kanada) sekä tytäryhtiö Ruby Games Izmirissä (Turkki). Suurin osa henkilöstöstä on Suomessa, jossa myös Rovion pääkonttori sijaitsee. Rovio on listattu NASDAQ Helsingin päälistalla tunnuksella ROVIO. Sega Europe Limited on hankkinut yli 90 prosenttia Rovion liikkeeseen lasketuista ja ulkona olevista osakkeista ja tulee poistamaan yhtiön NASDAQ Helsinki Oy:n pörssilistalta, kun se on sovellettavien lakien mukaan sallittua.