Hallituksen jäsen Tapio Kolunsarkaa kohtaan on nostettu syyte hänen hallitusjäsenyyttään edeltävässä Ramirent Oyj:tä koskevassa asiassa

CARGOTEC OYJ, PÖRSSITIEDOTE, 3.4.2024 KLO 10.45

Cargotec Oyj (”Cargotec”) on saanut tiedon siitä, että syyttäjä on päättänyt nostaa Cargotecin hallituksen jäsentä Tapio Kolunsarkaa kohtaan syytteen Ramirent Oyj:n pörssitiedottamista koskevassa rikosasiassa. Tapio Kolunsarka toimi Ramirent Oyj:n toimitusjohtajana väitettynä tekoaikana vuonna 2019. Yhtiön saaman tiedon mukaan Tapio Kolunsarka kiistää syyllistyneensä rikokseen.

Cargotec ei ole asian osapuoli. Syytteellä ei ole vaikutusta Cargotecin hallitustyöskentelyyn.

Cargotec Oyj

Lisätietoja:
Outi Aaltonen, lakiasiainjohtaja, puh. 040 503 5187

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotec on allekirjoittanut YK:n Global Compact -aloitteen 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Yhtiön liikevaihto vuonna 2023 oli noin 4,6 miljardia euroa, ja se työllistää noin 11 400 henkilöä. www.cargotec.fi