Cortus Energy presenterar bolaget på Invest Live 11 april

Stockholm10 april 2024                 Pressmeddelande

Imorgon, torsdagen den 11 april presenterar Cortus Energys tf VD Rolf Ljunggren bolaget och den pågående företrädesemissionen för aktieägare och investerare på den digitala investerarträffen Invest Live. Presentationen är live och pågår cirka 12.20 – 12.40, som tittare kan man även ställa frågor i chatten.

Använd länken, Invest Live 11 april, för att lyssna in på presentation och för möjligheten att ställa frågor. Det går även bra att se presentationen i efterhand med samma länk.

För mer information, vänligen kontakta:
Rolf Ljunggren, tf VD, Cortus Energy AB (publ)
E-post: rolf.ljunggren@cortus.se
Telefon: +46 (0)8 588 866 30

Om Cortus Energy AB (publ)
Cortus Energy AB utvecklar och marknadsför den unika WoodRoll®-teknologin som förgasar biomassa på ett nytt innovativt sätt som resulterar i en rad unika fördelar gentemot all annan befintlig förgasningsteknik. Med den patenterade WoodRoll®-teknologin kan Cortus Energy erbjuda gröna energilösningar för kraft-, industri- och transportapplikationer. WoodRoll® har stor bränsleflexibilitet, vilket gör att processen kan utnyttja lågvärdiga förnybara bränslen utan att kompromissa med processprestandan. Cortus Energy har idag två WoodRoll®-anläggningar, en testanläggning i Köping sedan 2011 och en kommersiell anläggning i Höganäs.
Mer information finner ni på bolagets hemsida: www.cortus.se

Bolaget bildades 2006 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Cortus Energy AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Growth Market och bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission.

Cortus Energy presenterar bolaget på Invest Live 11 april