Terranet utser Magnus Andersson till ny vd

Lund, 15 juli 2022

Styrelsen i Terranet har utsett Magnus Andersson till ny vd i bolaget. Magnus har över 20 års internationell erfarenhet av att framgångsrikt bygga upp och leda techbolag i snabb tillväxt inom bland annat fordonsindustrin och energisektorn. Han kommer närmast från rollen som interims-vd på transport-techbolaget Pilotfish som erbjuder en molnplattform för fordonskommunikation till kollektivtrafiksektorn.

Terranets styrelseordförande Anders Blom kommenterar rekryteringen:

”Med Magnus Andersson får Terranet en vd med gedigen erfarenhet av att växa och skapa lönsamhet i techintensiva bolag i både en svensk och internationell kontext. Han kan vår bransch, har ett stort internationellt nätverk och är en duktig ledare med dokumenterad förmåga att leverera goda resultat. Jag är övertygad om att Magnus är helt rätt person att leda Terranet framåt i den intensiva fas vi befinner oss i just nu, där vår främsta prioritet är att utveckla och lansera BlincVision-systemet mot fordonsindustrin”, säger Anders Blom.

Magnus Andersson, ny VD kommenterar:

”Vi lever i en värld som nu genomgår stor förändring och där autonoma fordon närmar sig med stormsteg. I ljuset av detta känner jag en otrolig optimism men även ett stort ansvar som ny VD för Terranet. Bolaget besitter en teknologi i absolut framkant som kan möjliggöra att otaliga liv räddas i trafiken varje år. Det är med stor tillförsikt som jag ser fram emot att kommersialisera den teknologi som återigen kan ge Sverige en ledande position inom säkerhetsinnovation.”

Magnus Andersson tillträder sin nya tjänst senast den 1a september.

För mer information, vänligen kontakta:
Thomas Falkenberg, CFO
Tel: +46 703 360 346
E-mail: thomas.falkenberg@terranet.se

Denna information är sådan information som Terranet AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 juli 2022 kl. 08.00 CET

Om Terranet AB (publ)

Terranets mål är att rädda liv i stadstrafiken.

Vi utvecklar banbrytande tekniklösningar för avancerat förarstöd (ADAS) och självkörande fordon som skyddar utsatta trafikanter från att skadas på vägen.

Med hjälp av en unik, patenterad sensorteknologi laserskannar Terranets system BlincVision vägen och upptäcker objekt tio gånger snabbare och med högre precision än någon annan ADAS-lösning idag.

Terranet är baserat i Lund och i Stuttgart, i hjärtat av den europeiska bilindustrin. Sedan 2017 är bolaget noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market (Nasdaq: TERRNT-B).

Följ vår resa på www.terranet.se

Certified Adviser till Terranet är Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, ca@mangold.se.

PM_Terranet utser Magnus Andersson till ny VD