Hexatronic initierar aktiesparprogrammet beslutat av årsstämman den 9 maj 2023

17 maj, 2023
Göteborg Sverige

Hexatronic initierar aktiesparprogrammet beslutat av årsstämman den 9 maj 2023

Hexatronic Group AB (publ):s (”Hexatronic”) styrelse har initierat aktiesparprogrammet LTIP 2023 som antogs av årsstämman den 9 maj 2023. Det innebär att deltagarna i programmet har börjat köpa aktier, så kallade sparaktier, som är en förutsättning för deras deltagande i programmet. Deltagare i LTIP 2023 som är personer i ledande ställning i Hexatronic, kommer enligt gällande regelverk att insynsrapportera sin handel till Finansinspektionen.

Göteborg 17 maj, 2023

Henrik Larsson Lyon
VD Hexatronic Group

För eventuella frågor kontakta:
Henrik Larsson Lyon, VD Hexatronic Group, +46 706 50 34 00
Pernilla Lindén, CFO Hexatronic Group, +46 708 77 58 32

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 maj 2023 kl. 19:00 CEST.

Hexatronic skapar hållbara nätverk över hela världen. Vi samarbetar med kunder på fyra kontinenter – från teleoperatörer till nätverksägare – och erbjuder ledande, högklassig fiberteknik för alla tänkbara användningsområden. Hexatronic Group (publ.) grundades i Sverige 1993 och koncernen är listad på Nasdaq OMX Stockholm. Våra globala varumärken omfattar Viper, Stingray, Raptor, InOne, and Wistom®.

2023-05-17 Hexatronic initierar aktiesparprogrammet beslutat av årsstämman den 9 maj 2023