Valberedning utsedd för Hexatronic Groups årsstämma 2024

20 oktober, 2023
Göteborg Sverige

Valberedning utsedd för Hexatronic Groups årsstämma 2024

Valberedningen inför Hexatronic Group AB:s (publ) ("Hexatronic") årsstämma 2024 har utsetts.

I enlighet med beslut vid årsstämman den 9 maj 2023 ska Hexatronics valberedning bestå av fyra ledamöter utsedda av var och en av de fyra röstmässigt största aktieägarna per den 31 augusti 2023 som önskar bli representerade; styrelseordföranden i Hexatronic Group ska ingå som adjungerad ledamot.

Valberedningen har utsetts enligt följande:

• Mark Shay, representerar Accendo Capital, ordförande i valberedningen
  • Staffan Ringvall, representerar Handelsbanken Fonder
  • Oscar Bergman, representerar Swedbank Robur
  • Angelica Hanson, representerar AMF Pension & Fonder
  • Anders Persson, adjungerad, i egenskap av styrelseordförande i Hexatronic Group

Valberedningen representerar cirka 28 procent av de utestående aktierna och rösterna i bolaget. Valberedningens förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman 2024 och på bolagets hemsida https://group.hexatronic.com.

Årsstämman kommer att hållas den 7 maj 2024 i Göteborg.

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen inför årsstämman 2024 kan göra detta genom att skicka e-post till agm@hexatronic.com (rubricera "Till Valberedningen").

Göteborg 20 oktober, 2023

Anders Persson
Styrelseordförande Hexatronic Group AB (publ)
Tel: 070-269 08 90

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 oktober 2023 kl. 15:00 CEST.

Hexatronic skapar hållbara nätverk över hela världen. Vi samarbetar med kunder på fyra kontinenter – från teleoperatörer till nätverksägare – och erbjuder ledande, högklassig fiberteknik för alla tänkbara användningsområden. Hexatronic Group (publ.) grundades i Sverige 1993 och koncernen är listad på Nasdaq OMX Stockholm. Våra globala varumärken omfattar Viper, Stingray, Raptor, InOne, and Wistom®.

2023-10-20 Valberedning utsedd för Hexatronic Groups årsstämma 2024