Terranet intensifierar integration av prototyp i bil

Bolaget ligger väl i fas med tidigare presenterad utvecklingsplan. Relevanta justeringar från tidigare labbtester har utförts och företaget har nu fullt fokus på integrationen av förarstödssystemet BlincVision i fordon.

En del av integrationsarbetet innebär att utvärdera sensorplaceringar, fordonsanpassa kommunikationsgränssnitt samt optimera systemet för användning i rörlig miljö.

Optimering av sensorplaceringar maximerar effektivitet och täckning. Testerna syftar också till att säkerställa en sömlös, kompatibel och tillförlitlig kommunikation mellan BlincVision och de befintliga systemen i fordonet.

Terranet skiljer sig från befintliga lösningar på marknaden genom en unik kombination av laser-scanner, eventkamera och AI-tränad mjukvara. Det banbrytande användandet av vald sensortyp möjliggör i fordonsmiljö avsevärt snabbare identifiering av medtrafikanter, som exempelvis gångtrafikanter och cyklister, jämfört med befintliga system. Testerna syftar till att utvärdera systemets prestanda och tillförlitlighet i en dynamisk trafikmiljö.

”Vår plan är att slutföra utvärderingen av vår systemprestanda i bil före andra kvartalets slut. Kort därefter kommer vi att kunna presentera en analys av resultaten. Med det stora intresset från marknaden ser vi fram emot att dela resultaten så snart utvärderingen är avslutad och analysen är färdigställd”, säger Pierre Ekwall, CTO & SVP Engineering på Terranet.

Bolaget avser att kontinuerligt uppdatera aktiemarknaden och övriga intressenter kring utvecklingsprocessen och framstegen framåt.

För mer information, vänligen kontakta:
Magnus Andersson, VD
E-mail: magnus.andersson@terranet.se

Om Terranet AB (publ)
Terranets mål är att rädda liv i stadstrafik. Vi utvecklar banbrytande tekniklösningar för avancerat förarstöd (ADAS) och självkörande fordon som skyddar utsatta trafikanter från att skadas på vägen. Med hjälp av en unik och patenterad teknologi scannar Terranets antikollisionssystem BlincVision vägen och detekterar objekt flera gånger snabbare och med högre precision än någon annan ADAS-lösning idag.

Terranet är baserat i Lund, Göteborg och Stuttgart, i hjärtat av den europeiska bilindustrin. Sedan 2017 är bolaget noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market (Nasdaq: TERRNT-B).
Följ vår resa på: www.terranet.se

Certified Adviser till Terranet är Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, ca@mangold.se.

Terranet_PM_Integration bil_SE_2