HOYLU AB: HOYLU FÅR NY ORDER OCH FORTSÄTTER ATT EXPANDERA INOM BYGGINDUSTRIN

Stockholm, Sverige, 1:a juli 2019 – Hoylu, ett ledande företag inom digitala samarbetslösningar tillkännagav idag att man mottagit en ny order från Suffolk, ett USA-baserat byggföretag och en tidigare kund till Hoylu. Ordervärdet är 800 000 SEK och inkluderar specialanpassningar av Hoylus standardmjukvara för att passa specifika användarfall inom byggindustrin. Ordern ger också möjligheter till ytterligare framtida expansion.

“Vi är väldigt glada över möjligheten att arbeta nära Suffolk, en teknikledare inom byggindustrin och att få möjligheter att identifiera behov och leverera värdehöjande verktyg för ökad produktivitet. Detta är en del i vår strategi för att bygga bestående värde för våra kunder och intressenter”, säger Stein Revelsby, VD på Hoylu.

Hoylus lösningar och mjukvara erbjuder nya spännande möjligheter att lära och samarbeta smartare, snabbare och effektivare. Skapa planer, genomför designgranskningar och analysera stora mängder data på alltifrån stora Hoylu Walls till datorer och mobila enheter. Hoylu Suite är designad för att förenkla och effektivisera digitalt samarbete på ett smidigt och intuitivt sätt.

För mer information vänligen kontakta:

Stein Revelsby, VD på Hoylu, telefon +1 213 440 2499, e-post: sr@hoylu.com

Karl Wiersholm, CFO på Hoylu, telefon +1 425 829 2316, e-post: kw@hoylu.com

Hoylu levererar innovativa företagslösningar för att möjliggöra för globala team att via samarbete planera, skapa och dela information som förhöjer användarupplevelsen av det virtuella kontoret. Hoylu Suite ger tillgång till en omfattande mängd uppkopplade personifierade arbetsytor som möjliggör för geografiskt spridda team att arbeta smartare med mer tillfredsställelse, via vilken uppkopplad enhet som helst, inom olika branscher som teknik, utbildning, läkemedel, bygg och entreprenad, tillverkning, grafisk design och många fler.

För mer information besök: www.hoylu.com eller www.introduce.se/foretag/hoylu.

Kortnamn: Hoylu

Marknadsplats: Nasdaq First North Stockholm

Certified Adviser: Mangold Fondkommission AB +46 (0) 8 50 301 550; ca@mangold.se

Denna information är sådan information som Hoylu AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom

ovanstående kontaktpersoners försorg för offentliggörande den 1:a juli 2019 kl. 08:30 CEST.