Terranet tillsätter strategisk affärsutvecklare för att utveckla kundrelationen

Terranet välkomnar Jonas Renander som strategisk affärsutvecklare (CCO, Chief Commercial Officer). Hans anslutning till bolaget sker vid en viktig tidpunkt då Terranet befinner sig mitt i processen av att färdigställa bolagets första prototyp för BlincVision samtidigt som dialoger med potentiella kunder och partners ska fördjupas.

Jonas Renander har över 20 års erfarenhet inom försäljning och projektledning på den globala arenan, bland annat inom anti-kollisonssystem för fordonsindustrin. Bland uppdragsgivarna finns Volvo Trucks, Volvo Cars, SAAB Automobile och CEVT.

”Att tillsätta Jonas markerar ett viktigt steg i genomförandet av vår strategi för att lansera BlincVision på marknaden och att realisera ett formellt kundavtal under 2024. Med djup teknisk förståelse kommer Jonas kunna identifiera kundens behov, både tekniska och affärsmässiga. Han kommer att hantera befintliga kunddialoger samt förstärka vårt engagemang gentemot marknaden. Vidare kommer hans omfattande branschkunskap, tillsammans med ett brett kontaktnät inom mobility, att vara en ovärderlig tillgång för oss," säger Magnus Andersson, VD på Terranet.

”Förarstödssystem är ett affärssegment som ännu inte är fullt utvecklat. Här finns redan många etablerade spelare samtidigt som det finns stor potential för nya aktörer som kan erbjuda det som marknaden ännu saknar. Att bidra till att göra Terranet till en ledande aktör tilltalar mig mycket”, säger Jonas Renander.

Jonas Renander kommer att ingå i ledningsgruppen.

För mer information, vänligen kontakta:
Magnus Andersson, VD
E-mail: magnus.andersson@terranet.se

Om Terranet AB (publ)
Terranets mål är att rädda liv i stadstrafik. Vi utvecklar banbrytande tekniklösningar för avancerat förarstöd (ADAS) och självkörande fordon som skyddar utsatta trafikanter från att skadas på vägen. Med hjälp av en unik och patenterad teknologi scannar Terranets antikollisionssystem BlincVision vägen och detekterar objekt flera gånger snabbare och med högre precision än någon annan ADAS-lösning idag.

Terranet är baserat i Lund, Göteborg och Stuttgart, i hjärtat av den europeiska bilindustrin. Sedan 2017 är bolaget noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market (Nasdaq: TERRNT-B). Följ vår resa på: www.terranet.se

240515_Terranet_PM_JonasRenander_SE